گزارش: تیم کوک اپل برای آرام کردن چین قراردادهای 275 میلیارد دلاری امضا کرد

گزارش: تیم کوک اپل برای آرام کردن چین قراردادهای 275 میلیارد دلاری امضا کرد

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است. (فایل)

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، توافقنامه‌ای را با مقامات چینی امضا کرد که ارزش آن حدود 275 میلیارد دلار است تا تهدیداتی را که می‌توانست دستگاه‌ها و خدمات این شرکت را در این کشور مختل کند، برطرف کند.

اپل بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در این گزارش با استناد به مصاحبه‌ها و اسناد داخلی اپل، آمده است که این توافق پنج ساله زمانی انجام شد که کوک در سال 2016 به چین سفر کرد تا بسیاری از اقدامات نظارتی علیه این شرکت را لغو کند.

این گزارش می افزاید که کوک با مقامات چینی که معتقد بودند شرکت به اندازه کافی به اقتصاد محلی کمک نمی کند، لابی کرد و با یک آژانس دولتی چین توافق نامه را امضا کرد و امتیازاتی به پکن داد و معافیت های قانونی کلیدی را به دست آورد.

در این گزارش با استناد به این توافق نامه آمده است که بخشی از سرمایه گذاری اپل در چین به سمت ساخت فروشگاه های خرده فروشی جدید، مراکز تحقیق و توسعه و پروژه های انرژی تجدیدپذیر خواهد رفت.

چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل با رشد سالانه 83 درصدی فروش در این کشور در سه ماهه چهارم مالی است.

در گزارش اطلاعات آمده است که به عنوان بخشی از این توافق، اپل قول داده است که از قطعات بیشتری از تامین کنندگان چینی در دستگاه های خود استفاده کند، قراردادهایی با شرکت های نرم افزاری چینی امضا کند، در زمینه فناوری با دانشگاه های چین همکاری کند و مستقیماً در شرکت های فناوری چینی سرمایه گذاری کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)