کشور اتحادیه اروپا بیش از 100 نفر را به دنبال شورش های ضد قرنطینه دستگیر کرد – RT World News

بیش از 100 نفر طی سه شب شورش های خشونت آمیز ضد قرنطینه که در آخر هفته هلند را لرزاند، دستگیر شده اند. نخست وزیر مارک روته، آشوبگران را “احمق” خواند و نسبت به محدودیت های جدید هشدار داد.

دستگیری‌ها عصر یکشنبه ادامه یافت، زیرا انبوه جوانان خشمگین برای سومین روز متوالی در شهرهای هلند هجوم آوردند، زیرا اعتراضات علیه اقدامات دولت کووید-19 به خشونت تبدیل شد.

در یکی از بدترین این حوادث روز جمعه، پلیس روتردام پس از به آتش کشیدن یک خودروی پلیس و درگیری معترضان با افسران، اقدام به تیراندازی کرد و دو نفر را مجروح کرد.

ادامه مطلب


اعتراض کووید به

شورش ها در آخر هفته هیچ نشانه ای از فروکش نشان ندادند. روز یکشنبه، شهرداران چندین شهر و شهرستان هلند، از جمله Enschede و Groningen، یک شبه وضعیت فوق العاده اعلام کردند.

جوانان سیاه پوش خودروهای پلیس را با سنگ پرتاب کردند، خودروها را آتش زدند و به مغازه ها آسیب رساندند. در گرونینگن، پلیس در غروب یکشنبه مرکز شهر را پس از آنکه توسط جمعیت هجوم آورد، به دنبال پاکسازی مرکز شهر بود. “ارتکاب تخریب” به گفته یک مقام پلیس آنجا.

در لاهه، سنگی از شیشه جلوی آمبولانسی که بیمار را به بیمارستان می برد پرتاب شد، در حالی که در روزندال، تعداد زیادی از نیروهای پلیس به منطقه ای اعزام شدند که انبوهی از جوانان در حال آتش بازی بودند. بر اساس گزارش‌های محلی، آتش‌سوزی عصر یکشنبه در یک مدرسه ابتدایی در روزندال ممکن است با آتش بازی آغاز شده باشد.

به گزارش رویترز، در مجموع 30 نفر روز یکشنبه در شهرهای مختلف هلند در پی ده ها دستگیری در دو روز گذشته دستگیر شدند که تعداد کل بازداشت شدگان را به بیش از 100 نفر رساند. در جریان این ناآرامی ها چندین افسر پلیس زخمی شدند.

این خشونت با تصمیم دولت برای اعمال مجدد قرنطینه جزئی کووید-19 برای خفه کردن موج عفونت های جدید آغاز شد. تعطیلی سه هفته ای به این معنی است که رستوران ها و مغازه ها باید زودتر تعطیل شوند و هیچ تماشاگری در رویدادهای ورزشی مجاز نیست.

روز دوشنبه، نخست وزیر روته، آشوبگران را به شدت مورد انتقاد قرار داد “احمق ها” و اعتراضات را فراخواند “هیچ چیز جز خشونت خالص.” وی همچنین گفت که می‌تواند علاوه بر محدودیت‌های موجود در اوایل ماه دسامبر – یا حتی زودتر، در صورت عدم بهبود وضعیت کووید – اقدامات جدیدی ارائه شود.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید