هشدار آلمان در حالی که اروپا با افزایش کووید مبارزه می کند

آلمان در حالی که اروپا در حال نبرد با افزایش کووید است، هشدار می دهد: «جنگ زده، درمان شده یا مرده».

آلمان در بسیاری از مناطق دستور قرنطینه داده است.

برلین، آلمان:

آلمانی‌ها روز دوشنبه با این هشدار جدی مواجه شدند که تا پایان زمستان بر اثر کووید «واکسینه می‌شوند، درمان می‌شوند یا می‌میرند»، زیرا اتریش گامی چشمگیر برای بازگشت به قرنطینه نسبی برداشت.

در همین حال، بلژیک و هلند درگیری‌هایی را که اعتراضات آخر هفته علیه اقدامات جدید ضد کووید را لرزاند، محکوم کردند.

مارک روته، نخست وزیر هلند، سه شب ناآرامی را “خشونت خالص” از سوی “احمق ها” خواند، در حالی که همتای بلژیکی وی الکساندر دو کرو خشونت در تظاهرات 35000 نفری در بروکسل را “کاملا غیرقابل قبول” خواند.

این خشم در بحبوحه هشدار فزاینده درباره موج چهارم این همه‌گیری در اروپا به وجود می‌آید که دلیل آن جذب کند واکسن در برخی کشورها، نوع مسری دلتا و هوای سردتر است که مردم را دوباره به داخل خانه منتقل می‌کند.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان، در حالی که از شهروندان بیشتری خواست تا این واکسن را انجام دهند، گفت: «احتمالاً تا پایان زمستان امسال، همانطور که گاهی اوقات بدبینانه گفته می‌شود، تقریباً همه در آلمان واکسینه می‌شوند، درمان می‌شوند یا می‌میرند».

آنگلا مرکل، صدراعظم مستعفی آلمان هشدار داد که محدودیت‌های کنونی کووید در آلمان – از جمله ممنوعیت ورود افراد واکسینه نشده از مکان‌های عمومی خاص – “کافی نیست”.

به گفته شرکت کنندگان، مرکل در نشستی با رهبران حزب محافظه کار خود CDU گفت: “ما وضعیت بسیار دراماتیکی داریم” زیرا موارد ابتلای جدید “هر 12 روز دو برابر می شود”.

مناطق آسیب دیده آلمان دستور تعطیلی های جدید از جمله تعطیلی بازارهای کریسمس را صادر کرده اند.

– ‘خیلی گیج کننده ‘ –

این محدودیت‌ها منعکس‌کننده محدودیت‌هایی است که در کشور همسایه اتریش، که دوباره وارد یک قرنطینه نسبی شد، مغازه‌ها، رستوران‌ها و بازارهای جشن را از دوشنبه تعطیل کردند – شدیدترین محدودیت‌هایی که برای ماه‌ها در اروپای غربی مشاهده شده است.

8.9 میلیون نفر آن اجازه خروج از خانه را ندارند، به استثنای چند استثنا مانند رفتن به محل کار، خرید لوازم ضروری و ورزش، زیرا موارد ویروسی در حال افزایش است.

کشور آلپ همچنین در نظر دارد از اول فوریه واکسن را تجویز کند، که یکی از معدود مکان‌هایی در جهان است که تاکنون چنین اقدامی را اعلام کرده است.

مدارس و مهدکودک‌های اتریش همچنان باز هستند، اگرچه از والدین خواسته شده است که در صورت امکان کودکان را در خانه نگه دارند، علیرغم اینکه در طول سه هفته تعطیلی آموزش از راه دور ارائه نشده است.

یکی از والدین، کاترین پاوزر، گفت که او هنوز هم دختران 9 و 11 ساله خود را که هر دو به تازگی واکسینه شده اند، در مدرسه رها می کند.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یک وضعیت بسیار گیج کننده است.

در سراسر مرز اسلواکی، افراد واکسینه نشده نیز با محدودیت هایی روبرو بودند که مانع از ورود آنها به فروشگاه های غیر ضروری می شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)