کره جنوبی درباره “ساختگی” در درز اطلاعات پنتاگون – RT World News هشدار می دهد

چندین مقام بلندپایه کره جنوبی مدعی شده اند که مجموعه ای از اسناد افشا شده پنتاگون که ادعا می شود جزئیات استراق سمع آمریکا از سئول را نشان می دهد، به نظر فریب است.

ده‌ها سند حساس آمریکایی که دست‌کم چند هفته است در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، اما اخیراً توجه عمومی را به خود جلب کرده‌اند، تلاش‌های ادعایی واشنگتن برای جاسوسی از شرکای بین‌المللی خود، از جمله کره جنوبی، متحد اصلی آن در منطقه را نشان می‌دهند.

این پرونده‌های انفجاری جزئیاتی در مورد بحث‌های داخلی میان مقامات بلندپایه کره جنوبی ارائه می‌کند، که گفته می‌شود این افراد ابراز نگرانی کرده‌اند که مهمات سئول که به ایالات متحده فروخته می‌شود در نهایت به اوکراین ارسال می‌شود، که این امر ناقض سیاست کره جنوبی در عدم ارائه کمک‌های مرگبار به کشورهای درگیر است.

روز چهارشنبه، پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی گفت که به نظر می رسد سند خاص مورد بحث جعلی باشد و افزود که واشنگتن او در تلاش است تا به حقیقت دست یابد و اگر این کار را کرد، کره جنوبی و ایالات متحده اطلاعات را به اشتراک خواهند گذاشت.»

اظهارات او تا حد زیادی منعکس کننده اظهارات قبلی مقامات سئول است. روز سه شنبه، لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی و لوید آستین همتای آمریکایی او توافق کردند که «تعداد قابل توجهی از اسناد مربوطه جعل شده است» بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری سئول. با این حال، مشخص نشد که آیا وزرا به کلیت این بسته اشاره می کنند یا فقط به اسناد مربوط به کره جنوبی اشاره می کنند.


متحد آسیایی برای قرض دادن گلوله های توپخانه به آمریکا - رسانه ها

سئول همچنین مدعی شد که هرگونه گمانه زنی در مورد جاسوسی احتمالی آمریکا از دفتر ریاست جمهوری وجود دارد “پوچ و نادرست” با اشاره به “امنیت ضد آب” در مجتمع

با این حال، مخالفان کره جنوبی لحن متفاوتی داشتند. لی جائه میونگ، که رهبری حزب دموکرات اصلی اپوزیسیون را بر عهده دارد، ادعا کرد که اگر معلوم شود که ایالات متحده از سئول جاسوسی کرده است، اقدامی بسیار ناامید کننده که اتحاد کره جنوبی و آمریکا را بر اساس اعتماد متقابل تضعیف می کند. وی افزود: در صورت تایید اطلاعات موجود در اسناد، واشنگتن مدیون عذرخواهی مردم کره جنوبی است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: