چین پلتفرم های آنلاین را در تلاش برای “پاکسازی” اینترنت هدف قرار می دهد

چین پلتفرم های آنلاین را در تلاش برای «پاکسازی» اینترنت هدف قرار می دهد

چین پلتفرم‌های آنلاین مانند شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو را مورد بررسی قرار خواهد داد

رگولاتور سایبری چین روز پنجشنبه اعلام کرد که چین پلتفرم‌های آنلاین مانند شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو را برای محدود کردن حساب‌ها و اطلاعات جعلی به عنوان بخشی از تلاش خود برای «پاک‌سازی» اینترنت مورد بررسی قرار خواهد داد.

اداره فضای سایبری چین (CAC) اعلام کرد که یک عملیات ویژه دو ماهه را برای هدف قرار دادن رفتارهای فریبنده آنلاین، از افزایش ارقام تعامل گرفته تا پرداخت هزینه برای طرفداران جعلی و نظرات، راه اندازی خواهد کرد.

این تحقیقات در حالی انجام می شود که یک سرکوب گسترده توسط تنظیم کننده ها در چندین بخش، با تشدید نظارت مقامات بر شرکت های فناوری، املاک، بازی، آموزش، ارزهای دیجیتال و امور مالی انجام می شود.

بر اساس بیانیه ای که روز پنجشنبه در وب سایت خود منتشر شد، CAC روز چهارشنبه یک کنفرانس ویدئویی با حضور نهادهای استانی و شهری خود از سراسر کشور برگزار کرد.

در این بیانیه آمده است: «کنفرانس خاطرنشان کرد که در حال حاضر، جعل ترافیک آنلاین، روابط عمومی مخرب و نظرات در ازای پول نقد… به حقوق و منافع مشروع کاربران اینترنتی لطمه می زند.» و افزود که این «نبرد نهایی» در CAC است. اینترنت را “پاکسازی” کنید.

عملیات ویژه قبلی امسال هواداران افراد مشهور، استفاده خردسالان از اینترنت و همچنین بحث در مورد رویدادهای تاریخی را هدف قرار داده است که با روایت رسمی که توسط حزب کمونیست حاکم چین تبلیغ می شود متفاوت است.

در حالی که در بیانیه روز پنجشنبه نامی از شرکت ها یا افراد ذکر نشده است، اما گفته شده است که پلتفرم های میزبان نقد فیلم و کتاب، ویدئوهای کوتاه و شبکه های اجتماعی از جمله محورهای این عملیات خواهند بود.

Douban، یک پلت فرم آنلاین که ده ها میلیون کاربر چینی در آن فیلم ها را مرور می کنند و در مورد موضوعات مختلف اجتماعی بحث می کنند، و سایت میکروبلاگینگ Weibo، هر دو توسط CAC در این ماه به دلیل محتوای غیرقانونی جریمه شدند.

شورای دولتی چین دستورالعمل‌هایی را برای ایجاد یک اینترنت «متمدن» در ماه سپتامبر منتشر کرد و گفت که وب باید برای ترویج آموزش در مورد حزب کمونیست حاکم و دستاوردهای آن استفاده شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)