واشنگتن اعضای القاعده در برزیل را تحریم کرد – RT World News

ایالات متحده چندین نفر را در لیست سیاه قرار داده است که به گفته آنها بخشی از یک شبکه حامی القاعده در برزیل بودند. به گفته واشنگتن، عوامل این گروه تروریستی در چاپ پول جعلی دست داشتند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که سه فرد وابسته به القاعده و دو نهاد مستقر در برزیل را در لیست سیاه قرار داده است.


وزارت خزانه داری ایالات متحده به تبادل کمک با طالبان اجازه داد

فعالیت های این شبکه مستقر در برزیل نشان می دهد که القاعده همچنان یک تهدید تروریستی جهانی است. برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا گفت که تحریم های جدید با هدف محدود کردن حمایت مالی گروه تروریستی انجام شده است.

خزانه داری هیثم احمد شکری احمد المغرابی را یکی از اعضای اصلی شبکه القاعده برزیل معرفی کرد. او در سال 2015 وارد کشور شد و معاملات تجاری متعددی از جمله “خرید ارز.”

یکی دیگر از افراد در لیست تحریم، محمد شریف محمد محمد عوض است که به گفته وزارت خزانه داری در چاپ ارز تقلبی دست داشته است. گفته می شود که عوض و فرد دیگری که در لیست سیاه قرار گرفته است، احمد الخطیب، صاحب مشاغل مبلمان در سائوپائولو، بزرگترین شهر برزیل بودند. گفته می شود که همه افراد تحریم شده از القاعده حمایت کرده اند.

القاعده مسئول حملات متعدد به غیرنظامیان و نیروهای آمریکایی از جمله حمله تروریستی 11 سپتامبر بود که در آن نزدیک به 3000 نفر کشته شدند. بنیانگذار این گروه، اسامه بن لادن، در سال 2011 توسط کماندوهای آمریکایی در پاکستان کشته شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: