بلژیک راه خود را با نیروگاه های هسته ای جدا می کند – اخبار RT World

دولت بلژیک به توافقی دست یافته است که بر اساس آن نیروگاه های هسته ای این کشور تا سال 2025 بسته خواهد شد، اگرچه امکان افزایش عمر دو راکتور همچنان باز است.

روز پنجشنبه، ائتلاف هفت حزبی بلژیک توافقنامه ای در مورد انرژی هسته ای امضا کرد. این توافق که تنها یک هفته قبل از پایان مهلت پایان سال 2021 به توافق رسید، باعث می شود تا سال 2025 تمام نیروگاه های هسته ای کشور بسته شوند. قانونگذاران پس از مذاکراتی که در طول شب ادامه داشت، این توافق را امضا کردند.

به عنوان بخشی از توافق، گزینه ای برای افزایش عمر دو راکتور از هفت رآکتور کشور وجود دارد. نخست وزیر الکساندر دی کرو گفت که این امکان وجود دارد که برخی راکتورهای هسته ای بتوانند برای مدت طولانی تری کار کنند، اما او ادعا کرد که “بسیار بعید است.”

این توافق به ماه‌ها بحث در داخل دولت پایان می‌دهد و سبزها خواستار احترام به قانون سال 2003 هستند که خروج هسته‌ای را تعیین می‌کند و لیبرال‌ها از تمدید عمر دو رآکتور جدید کشور حمایت می‌کنند.

بلژیک قصد دارد تا سال 2045 عملیات انحلال را تکمیل کند و اولین رآکتور در 1 اکتبر 2022 بسته شود.

دو نیروگاه هسته ای و هفت رآکتور این کشور توسط غول انرژی فرانسوی Engie مدیریت می شود. این تعطیلی باعث می شود بلژیک در همان جهتی حرکت کند که آلمان، با حذف تدریجی هسته ای.

بلژیک اکنون باید کمبود انرژی در آینده را برطرف کند. برنده قرارداد ساخت یک نیروگاه گاز جدید در نزدیکی بروکسل اخیراً مجوز آن رد شد. مجوز ممکن است تا 15 مارس در دادگاه تجدید نظر صادر شود.

علیرغم دور شدن از نیروگاه های هسته ای، دولت از یک سرمایه گذاری 100 میلیون یورویی (113 میلیون دلاری) برای تحقیق در مورد فناوری هسته ای جدید با تمرکز بر راکتورهای مدولار کوچکتر حمایت کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: