چین: هواپیماهای بوئینگ 737 مکس پس از انجام اقدامات اصلاحی برای بهبود ایمنی قابل پرواز هستند

هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از انجام «اقدامات اصلاحی» قابلیت پرواز دارند: چین

پکن اولین کشوری بود که هواپیماهای بوئینگ را پس از سقوط خطوط هوایی اتیوپی در سال 2019 زمین گیر کرد.

پکن:

چین اعلام کرد که هواپیماهای 737 مکس بوئینگ پس از انجام “اقدامات اصلاحی” برای بهبود ایمنی آنها، بر اساس دستورالعمل سازمان هوانوردی که پنج شنبه توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد، پس از زمین گیر شدن هواپیماها در سال 2019 پس از دو سانحه مرگبار، قابل پرواز بودند.

پکن اولین کشوری بود که هواپیماهای بوئینگ را پس از سقوط هواپیمای خطوط هوایی اتیوپی در مارس 2019 که تمام 157 مسافر و خدمه آن کشته شدند، تنها پنج ماه پس از سقوط هواپیمای بوئینگ دیگر در اندونزی که منجر به کشته شدن 189 سرنشین آن شد، زمین گیر کرد.

اما یک سند اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC) – که توسط خبرگزاری فرانسه مشاهده شد – به این نتیجه رسید که “پس از انجام ارزیابی کافی، CAAC اقدامات اصلاحی را برای رسیدگی به این شرایط ناامن کافی می داند.”

در دستورالعمل صلاحیت پرواز، CAAC گفت که بوئینگ به طراحی و “شرایط ناامن” هواپیماها پرداخته است.

سازمان هوانوردی دستورالعمل هایی را به خطوط هوایی در مورد بازنگری های مورد نیاز – عمدتاً در پروتکل های ایمنی – قبل از بازگشت هواپیما به خدمت ارائه کرد.

این دستورالعمل به این معنی است که اکنون هیچ مانع نظارتی برای بازگشت بوئینگ 737 مکس در چین وجود ندارد، اگرچه مشخص نیست چه زمانی پروازها بلافاصله از سر گرفته می شوند.

بوئینگ در چین در بیانیه ای به خبرگزاری فرانسه گفت: «تصمیم CAAC نقطه عطفی مهم در جهت بازگرداندن ایمن 737 MAX به خدمت در چین است.

در این بیانیه آمده است: «بوئینگ به همکاری با رگولاتورها و مشتریان ما برای بازگرداندن هواپیما به خدمات در سراسر جهان ادامه می دهد.

چین آخرین بازار مهم مسافرتی است که این هواپیماها را پس از اینکه ایالات متحده و اروپا در سال گذشته اجازه بازگشت این مدل را به آسمان دادند، دوباره به کار گرفته شد.

بر اساس داده‌های کمیسیون نظارت و اداره دارایی‌های دولتی که بر شرکت‌های بزرگ دولتی نظارت می‌کند، در زمان زمین‌گیری، 12 شرکت هواپیمایی چینی این هواپیماها را در ناوگان خود داشتند – حدود یک چهارم تمام این جت‌ها در سراسر جهان در حال عملیات بودند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)