بزرگترین شیوع Omicron در جهان پس از جشن کریسمس مشکوک شد – RT World News

بیش از 60 نفر در یک جشن کریسمس شرکتی در نروژ که اخیراً از آفریقای جنوبی وارد شده بود به کووید-19 مبتلا شدند. متخصصان پزشکی می‌گویند که می‌ترسند علت آن نوع جدید سوپر جهش‌یافته Omicron باشد.

اگر تشخیص Omicron تایید شود، این بزرگترین شیوع ویروس جدید کرونا در جهان تا به امروز خواهد بود. حدود 120 کارمند Scatec، یک شرکت انرژی های تجدیدپذیر، جمعه گذشته برای جشن کریسمس در رستوران و بار لوئیز در اسلو پایتخت نروژ گرد هم آمده بودند.

ادامه مطلب


کنسرت‌روی آلوده به Omicron حدود 2000 نفر را در معرض تهدید قرار می‌دهد

شبکه تلویزیونی NRK روز پنجشنبه گزارش داد که یکی از مهمانان به تازگی از آفریقای جنوبی بازگشته بود، جایی که نوع Omicron اخیراً کشف شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا این فرد مبتلا به عفونت Omicron است یا در موارد مربوط به جشن کریسمس “بیمار صفر” بوده است.

طبق گزارش‌ها، کارمندان در یک اتاق دربسته مهمانی می‌کردند، قبل از اینکه بعداً با افراد دیگر اختلاط کردند زیرا رستوران به یک کلوپ شبانه تبدیل شد.

مقامات بهداشت محلی به خبرنگاران گفتند که این جشن تبدیل به یک رویداد فوق العاده منتشر شد که منجر به ابتلای بیش از 60 نفر به ویروس کرونا شد. بیشتر آنها کارمندان Scatec بودند، اما چندین نفر دیگر که با این شرکت مرتبط نبودند نیز بیمار شدند.

ما آن را به طور قطع تایید نکرده‌ایم، اما نشانه‌های بسیار قوی وجود دارد که Omicron در این شیوع است. جوروم تاولو، که سرپرست تیم ردیابی عفونت در غرب اسلو است، به آویسا اسلو گفت.

تاولو گفت که حداقل 41 نفر از مبتلایان ساکن اسلو بودند و به آنها گفته شد که به مدت هفت روز خود را قرنطینه کنند. افراد نزدیک آنها نیز در صورت بروز علائم باید ده روز قرنطینه شوند.

دستیار رئیس کنترل عفونت در منطقه Frogner، Tine Ravlo، همچنین نشان داد که عفونت ها احتمالا Omicron هستند. او گفت که نمونه‌های مهمان‌داران برای تعیین توالی برای تایید سویه کووید درگیر ارسال شده است.

تا روز چهارشنبه، حدود 60 مورد تایید شده Omicron توسط 12 کشور اروپایی گزارش شده است. آژانس سلامت اتحادیه اروپا ECDC روز پنجشنبه هشدار داد که طبق مدل های ریاضی خود، سویه جهش یافته جدید می تواند باعث بیش از نیمی از عفونت های SARS-CoV-2 در اتحادیه اروپا/EEA در چند ماه آینده شود.