سعودی ها کارزار مخفیانه ای را برای کشتن آرای یمن سازمان ملل به راه انداختند – رسانه – اخبار RT World

گزارش ها حاکی از آن است که یک کمپین شدید لابی گری محرمانه توسط عربستان سعودی، که شامل «مشوق ها و تهدیدها» بود، موفق شد تحقیقات سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر در جنگ یمن را در سال جاری متوقف کند.

گاردین با استناد به منابع آگاه از این روند گزارش داد که رویکرد هویج و چوب سعودی اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (UNHRC) را مجبور به رای منفی با تمدید تحقیقات مستقل جنایات جنگی در ماه اکتبر کرد.

این اولین باری بود که قطعنامه UNHRC در تاریخ 15 ساله این آژانس شکست خورد. در این رای اکثریت 21 کشور با طرح اجازه دادن به گروه کارشناسان برجسته (GEE) در مورد یمن دو سال دیگر برای تحقیق مخالفت کردند. رای قبلی در سال 2020 برای تمدید دوره آنها تنها با مخالفت 12 کشور روبرو شده بود.

“این نوع نوسان – از 12 نه تا 21 – فقط اتفاق نمی افتد.” یکی از مقامات این روزنامه به این روزنامه گفت “زنگ های هشدار” یک هفته قبل از رای گیری در مورد اینکه ظاهراً کارزار سعودی چگونه بوده است، برای حامیان این اقدام زنگ زد “خیلی متفاوت” از سال های گذشته

ادامه مطلب


آمریکا با فروش 650 میلیون دلاری موشک های هوا به هوا به عربستان سعودی موافقت کرد

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی به اندونزی – پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان – هشدار داده است که اگر این قطعنامه را رد نکند، اعتبار واکسیناسیون کووید-19 شهروندانی را که به دنبال سفر به شهر مقدس مکه هستند، به رسمیت نمی شناسد. اندونزی در نهایت رای مخالف را به صندوق انداخت.

در همین حال، وزیر خارجه توگو – که همچنین با این طرح مخالفت کرد – در زمان رای گیری اعلام کرد که کشور آفریقا سفارت جدیدی در ریاض افتتاح خواهد کرد و از حمایت مالی عربستان سعودی برای حمایت از تلاش های ضد تروریسم برخوردار خواهد شد. توگو و اندونزی هر دو از رای گیری در سال 2020 ممتنع کرده بودند.

علاوه بر این، سنگال – یکی دیگر از چهار کشوری که از رای ممتنع به مخالفت با این طرح تغییر کرد – توافق نامه ای را با امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) برای ایجاد یک شورای تجاری دوجانبه امضا کرد. “افزایش همکاری” یک هفته پس از رای گیری امارات متحد ائتلاف عربستان سعودی در یمن است.

توصیف اپیزود به عنوان یک “حذف،” جان فیشر، مدیر دیده‌بان حقوق بشر، گفت که سعودی‌ها و متحدان ائتلافشان چنین هستند “کار کردن در سطح بالا برای مدتی … از طریق مخلوطی از تهدیدها و مشوق ها” برای متقاعد کردن کشورها

در حالی که عربستان در ابتدا از ایجاد GEE در سال 2017 حمایت کرد، منابع به گاردین گفتند که این کار توسط GEE به تعویق افتاده بود. “لعنتی” گزارش های تولید شده توسط بدن در طول سال ها.

هیچ یک از کشورهای درگیر هنوز در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده اند.