چه چیزی در پشت سخنان ماکرون نهفته است که قانونگذاران آمریکایی را خشمگین کرد؟ – اخبار جهانی RT

رئیس جمهور فرانسه اظهارات جسورانه ای در مورد استقلال اروپا از سیاست خارجی خصمانه واشنگتن بیان کرده است

در مسیر بازگشت از چین، رئیس جمهور فرانسه ناگهان شروع به ستایش استقلال اروپا در برابر واشنگتن کرد. اما کلمات ارزان هستند.

امانوئل ماکرون در راه بازگشت از سفر اخیر خود به پکن با هواپیمای ریاست جمهوری، عواقب آشکار و ناگهانی خود را فاش کرد. اروپا واقعاً مجبور نیست هر بار که تصمیم می‌گیرد ماشین جنگی را بارگیری کند و در بزرگراه تغییر رژیم سرعت بگیرد، در کنار واشنگتن سوار تفنگ ساچمه‌ای شود.

پارادوکس این است که با هراس غلبه کنیم، معتقدیم که فقط پیروان آمریکا هستیم. به گزارش پولیتیکو، مکرون گفت. “سوالی که اروپایی ها باید به آن پاسخ دهند… آیا به نفع ما است که شتاب کنیم؟ [a crisis] در تایوان؟ نه. بدتر از آن این است که فکر کنیم ما اروپایی ها باید در این موضوع پیرو شویم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چینی ها استفاده کنیم.پس مکرون تازه فهمید که فرانسه می تواند سیاست خارجی مستقلی از شرق و غرب داشته باشد؟ مطمئن نیستم که چگونه توانسته آن درس را زودتر از دست بدهد، زیرا او ادعا می کند که تحسین کننده بزرگ شارل دوگل رئیس جمهور سابق فرانسه است که فرانسه را از ناتو دور نگه داشت، با مسکو رابطه برقرار کرد و آمریکایی ها را زمانی که می خواستند از فرانسه بیرون کند. مانند آلمان پس از جنگ جهانی دوم به طور نامحدود ادامه می دهند.

اروپایی ها نمی توانند بحران اوکراین را حل کنند. چگونه می توانیم به طور معتبر در مورد تایوان بگوییم، “مراقب باشید، اگر اشتباهی انجام دهید ما آنجا خواهیم بود”؟ اگر واقعاً می‌خواهید تنش‌ها را افزایش دهید، این راه حل است.» مکرون به خبرنگاران گفت. اگر او متوجه می شود که اتحادیه اروپا در مناقشه اوکراین بی فایده است، پس چرا این اتحادیه ضررهای خود را کاهش نمی دهد؟ چرا با توجه به همه تلاش‌های کنونی، به تعهد پرسنل، تسلیحات و بودجه به چیزی که به نفع اروپا غیرقابل حل تلقی می‌شود ادامه دهیم؟


مکرون - فرانسه

اگر ماکرون زودتر به این درک می رسید، شاید می توانست همتایان اروپایی خود و اتحادیه اروپا را متقاعد کند که از صخره اقتصادی بر فراز اوکراین نپرند. همانطور که برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه گفته است، با انجام این کار، آنها به منابع انرژی و صنایع خود آسیب رسانده اند، زیرا ایالات متحده از آنها خواسته است و فکر می کند که اقتصاد روسیه را به زانو در خواهد آورد.

ماکرون اکنون همچنین می گوید که کشورهای اروپایی باید وابستگی خود را به این کشور کاهش دهند “برون مرزی بودن دلار آمریکا” و از رعیت شدن بپرهیزید. اتفاقاً، شرکت چندملیتی فرانسوی TotalEnergies برای اولین بار با چین به یوان معامله کرد.

برخی از قانونگذاران آمریکایی اکنون از ماکرون خشمگین هستند. اگر در واقع، ماکرون به جای تمام اروپا صحبت می کند و موضع آنها اکنون این است که بین ایالات متحده و چین بر سر تایوان طرفی را انتخاب نخواهند کرد، شاید ما نیز نباید طرفی بگیریم. شاید اساساً باید بگوییم که روی تایوان و تهدیداتی که چین ایجاد می‌کند تمرکز می‌کنیم و شما، بچه‌ها، اوکراین و اروپا را مدیریت کنید.» گفت سناتور فلوریدا مارکو روبیو

روبیو دارد بازی می کند “چطور تونستی، بعد از هر کاری که برایت انجام دادیم” کارت، حالا که ماکرون در حال معاشقه با چین است. چرا که واشنگتن در اوکراین کارهای زیادی برای اروپا انجام داده است؟ به همین دلیل است که ماکرون از واشنگتن برای کاهش قیمت‌های صادرات گاز به اروپا درخواست کرده است، اکنون که اتحادیه به LNG آمریکا وابسته است و واشنگتن برای قطع عرضه ارزان روسیه از روسیه تشویق شده است. و مناقشه اوکراین به قدری برای اروپا خوب است که ماکرون در دیدار دسامبر گذشته از واشنگتن از قانونگذاران آمریکایی التماس می کرد که در مورد تأثیر قانون حمایت گرایانه کاهش تورم بایدن بر صنعت اروپا که در نتیجه کمبود انرژی و قیمت های سرسام آور آسیب پذیر شده است تجدید نظر کنند. دستور کار واشنگتن در مورد اوکراین

بنابراین، همانطور که روبیو می گوید، اگر ایالات متحده بخواهد به اتحادیه اروپا اجازه دهد که اوکراین را به تنهایی اداره کند، شانس بسیار خوبی برای وقوع صلح وجود دارد. شاید او به خوبی به این موضوع فکر نکرده است. شایان ذکر است که روبیو حامی جدی از بین بردن خط لوله نورد استریم اروپا با تحریم ها بود و زمانی که بایدن به فکر برداشتن آنها بود، به سقف آن ضربه زد. سپس، هنگامی که خطوط لوله به طور مرموزی منفجر شد، او ادعا کرد که این فقط “حس مشترک” که روسیه این کار را کرد. این عجیب است زیرا هیچ یک از مقامات روسی مانند روبیو و نومحافظان آمریکایی او که خواستار نابودی آن بودند، در اطراف نبودند.


میشل - تعداد کمی از رهبران اتحادیه اروپا با مکرون در مورد خودمختاری از ایالات متحده موافق هستند

سناتور آرکانزاس تام کاتن نیز روز دوشنبه در فاکس نیوز به ماکرون حمله کرد، به دلیل بی علاقگی تازه رئیس جمهور فرانسه به دنبال کردن کورکورانه واشنگتن به درگیری با چین در خطر شروع نظامی آن. اخیراً دیده شد که کاتن از فرستادن نیروهای آمریکایی به متحد ایالات متحده و همسایه همسایه، مکزیک، به ظاهر برای رفع مشکل داروی فنتانیل خود آمریکا حمایت می کند.

اما ماکرون در اظهارات خود در مورد چین از ابراز بی‌علاقگی به درگیری جدید تحت رهبری ایالات متحده بر سر تایوان فراتر رفت – و این واقعاً کمتر گزارش شده است. او همچنین درک موضع چین در قبال تایوان را ابراز کرد. “به عنوان اروپایی ها، نگرانی ما اتحاد است. چینی ها نیز به فکر وحدت خود هستند و تایوان از دیدگاه آنها جزء این وحدت است. به گزارش دویچه وله، مکرون گفت.

ماکرون مطمئناً توانسته است به سرعت توجه واشنگتن را به خود جلب کند. او به چین می رود و با یک قرارداد جدید اقتصادی بزرگ برای ایرباس برای فروش 160 جت تجاری جدید به چین ترک می کند که منجر به تغییر در سیاست خارجی می شود. این معامله تولید این شرکت چندملیتی مستقر در فرانسه در این کشور را دو برابر می کند، که در نهایت به یک پیروزی بزرگ بر رقیب بزرگ جهانی و پیمانکار پنتاگون، بوئینگ، تبدیل می شود.

با این حال، جای تعجب است که آیا در بیانیه‌های اخیر ماکرون چیزی بیش از آنچه که به نظر می‌رسد وجود دارد. آیا او به سادگی می تواند از موقعیت جدید خود در مورد چین به عنوان ترفندی برای تحت فشار گذاشتن ایالات متحده استفاده کند تا به اروپا برای حفظ آن در تیم بیشتر بدهد؟ به هر حال، ماکرون رئیس جمهور کشوری است که مترادف با بازی های اغواگری است. همه اینها شبیه کسی به نظر می رسد که یک خواستگار هدیه ای گران قیمت به او داده و سپس آن را برای همه مردم شهر فلش می کند. همه در حالی که امیدوارند این به شریک زندگی‌شان برگردد که اخیراً چیزی جز سردرد و ارزش خالص کمتر به آنها نداده است. اکنون آن شریک ناامید، واشنگتن، دقیقاً همانطور رفتار می کند که شما انتظار دارید یک معشوق مالک رفتار کند.

اظهارات، دیدگاه ها و نظرات بیان شده در این ستون صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً بیانگر نظرات RT نیست.