پنتاگون آخرین بسته تسلیحاتی اوکراین – RT World News را اعلام کرد

توپخانه و مهمات ضد تانک بخش عمده ای از تسلیحات 325 میلیون دلاری را تشکیل می دهند

وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که به اوکراین 325 میلیون دلار تسلیحات و مهمات دیگر می دهد. در مقایسه با بسته‌های قبلی، ظاهراً آخرین محموله از برخی مهمات که کیف می‌گوید بیشتر به آن نیاز دارد، کم می‌کند.

این بسته سی و ششمین بخش کمک نظامی است که از اوت 2021 توسط ایالات متحده به اوکراین ارائه شده است. این بسته شامل مهمات برای سیستم های توپخانه موشکی HIMARS توسط ایالات متحده کی یف و همچنین گلوله های توپخانه 155 و 105 میلی متری و چندین نوع تسلیحات ضد تانک است. از جمله موشک های TOW هدایت شونده سیمی، پرتابگرهای AT-4 شانه ای و مین های ضد تانک.

مهمات سلاح های کوچک، انواع مهمات هوایی و قطعات یدکی بقیه بسته را تشکیل می دهند.

از ژانویه، ایالات متحده دیگر اعلام نمی کند که چه مقدار از هر نوع مهمات بسته های تسلیحاتی خود را شامل می شود. با این حال، برخی از این ارقام را می توان با مقایسه یک برگه اطلاعات تکمیلی منتشر شده توسط پنتاگون با یکی از آخرین بسته تسلیحاتی که در 20 مارس اعلام شد، مشخص کرد.


مدودف - روسیه می تواند کره شمالی را مسلح کند اگر جنوب به اوکراین تسلیحات بفرستد

تعداد کل گلوله های توپخانه 155 میلی متری ارسال شده به کیف از 20 مارس تاکنون بدون تغییر باقی مانده است. “بیش از 1,500,000” و تعداد پوسته های 105 میلی متری نیز ثابت می ماند “بیش از 450000.” به گفته آلکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، در مقابل، بسته ماه گذشته شامل بیش از نیم میلیون گلوله 155 میلی‌متری بود، دقیقاً کمتر از تعداد مورد نیاز نیروهای کی‌یف برای شلیک تفنگ‌های ارائه‌شده توسط غرب با ظرفیت کامل.

آخرین بسته شامل تنها 500 گلوله 155 میلی متری با هدایت دقیق، 200 موشک TOW و 1000 موشک AT-4 است. ایالات متحده هرگز فاش نکرده است که چه تعداد پرتابه HIMARS به اوکراین داده است، اما گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که تولیدکنندگان داخلی برای برآورده کردن خواسته‌های کی‌یف با مشکل مواجه هستند.

گزارش‌های رسانه‌ها برای ماه‌ها هشدار داده‌اند که تلاش برای تسلیح اوکراین، موجودی‌های نظامی را در ایالات متحده و اروپا کاهش داده است، و به‌ویژه مصرف گلوله‌های توپ توسط کی‌یف، مربیان آمریکایی را نگران کرده است. بر اساس اسنادی که اخیراً پنتاگون درز کرده است، کمبود مهمات ممکن است مانع از حمله بهاری اوکراین علیه نیروهای روسیه شود.

مقامات روسیه بارها هشدار داده اند که کشورهای غربی با تسلیح اوکراین، عملاً خود را در مناقشه مشارکت داده اند. با این حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در اوایل این ماه گفت که محموله های تسلیحات غربی به کی یف “نمی تواند بر نتیجه نهایی عملیات ویژه تاثیر بگذارد.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: