تسلا با مهندس متهم به گرفتن اسرار تجاری هوش مصنوعی توافق می کند

تسلا با مهندس متهم به گرفتن اسرار تجاری هوش مصنوعی توافق می کند

شرکت تسلا شکایتی را علیه یکی از مهندسان سابق خود حل و فصل کرده است.

سانفرانسیسکو:

بر اساس پرونده ای که در روز چهارشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو منتشر شد، شرکت تسلا شکایتی را علیه یکی از مهندسان سابق خود، الکساندر یاتسکوف، که او را به سرقت اسرار تجاری مربوط به ابررایانه دوجوی آموزش هوش مصنوعی خود متهم کرد، حل و فصل کرده است.

در پرونده مشترک گفته شد که شرایط تسویه حساب محرمانه است، اما یاتسکوف یک پرداخت پولی به شرکت خواهد کرد.

نمایندگان هر دو طرف بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

یاتسکوف یک مهندس حرارتی بود که روی دوجو کار می‌کرد، ابررایانه‌ای که تسلا در دادخواست خود گفت: «به حل مشکلات مهندسی دشوار، مانند استقلال خودرو کمک می‌کند». این شرکت گفت که یاتسکوف را در ژانویه گذشته استخدام کرده است و او در ماه مه پس از مرخصی اداری استعفا داده است.

تسلا در آن ماه از یاتسکوف به اتهام نگهداری اطلاعات محرمانه درباره دوجو در رایانه شخصی خود شکایت کرد. در این دادخواست همچنین مدعی شد که یاتسکوف یک کامپیوتر ساختگی در اختیار تسلا قرار داده است تا به منظور «پوشاندن ردپای خود» تحقیق کند.

یاتسکوف قبلاً به دادگاه گفته بود که تسلا این شکایت را در آخرین روز کاری خود تنظیم کرده است و او پس از ترک مواد شرکت را تحویل داده است.

بر اساس پرونده چهارشنبه، یاتسکوف به انتقال اطلاعات محرمانه تسلا به رایانه شخصی خود در دوران استخدام اعتراف کرد، اما گفت که او آن را فقط برای مقاصد کاری نگه داشته و پس از پایان کار به دنبال حذف آن بوده است.

یک قاضی فدرال سانفرانسیسکو در اوت گذشته پرونده را به داوری فرستاد و درخواست یاتسکوف مبنی بر حفظ آن در دادگاه فدرال را رد کرد تا بتواند علناً ادعاهای تسلا را که مهندس آن را “تحقیرآمیز” توصیف کرده بود، اعتراض کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)