پاپ به زنان در جلسه اسقف ها حق رای می دهد – RT World News

این اقدام تاریخی پس از اعتراض فعالان حقوق زنان به آخرین شورای اسقف ها انجام شد

پاپ فرانسیس به زنان اجازه داد تا در مجمع اسقفان امسال رای دهند، تصمیمی که زنان برای اولین بار در تاریخ سیاست کلیسا را ​​شکل می دهند. با این حال، رهبران کاتولیک تأکید کردند که اسقف‌ها همچنان این تیراندازی را انجام خواهند داد.

این تصمیم روز چهارشنبه توسط واتیکان اعلام شد. در بیانیه ای، کلیسا گفت که 70 “غیر اسقف” در جلسه اکتبر رای خواهند داد که 50 درصد آنها زن خواهند بود. این گروه شامل خواهد شد «کاهنان، شماسها، مردان و زنان تقدیس شده، [and] غیر روحانی،” بیانیه خوانده شد

پنج مرد و پنج زن به نمایندگی از مؤسسه‌های زندگی وقف‌شده کلیسا نیز رأی خواهند داد، در حالی که بقیه 370 عضو رأی‌دهنده اسقف خواهند بود، که به این گروه اکثریت قابل‌توجهی در مورد رأی‌گیری در مورد تغییر سیاست‌ها می‌دهد.

“این یک تغییر مهم است، اما یک انقلاب نیست.” کاردینال ژان کلود هولریش روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر مقدس گفت.


پاپ فرانسیس درباره

برای اولین بار پس از شورای دوم واتیکان که کلیسا را ​​به طور گسترده در دهه 1960 مدرن کرد، مجمع ها جلسات دوره ای اسقف هستند که با توصیه اعضا به تغییرات اعتقادی به پاپ، که به تنهایی می تواند تصمیم بگیرد که آیا این تغییرات را اجرا کند یا خیر، پایان می یابد. پس از آخرین سینود در سال 2018، پاپ فرانسیس توصیه‌ای صادر کرد که آزار جنسی توسط روحانیون را محکوم کرد و از رهبران کلیسا خواست تا شهرت خود را نزد جوانان ترمیم کنند.

مجمع عمومی سال 2018 توسط گروه های زنان کاتولیک مورد اعتراض قرار گرفت، آنها تجمع را به تظاهرات رساندند و طوماری را منتشر کردند و خواستار اجازه دادن به زنان شدند. «در کنار برادران خود در مسیح به عنوان برابر رأی دهید.» یکی از این گروه ها، کنفرانس انتصاب زنان، تصمیم اخیر پاپ را به عنوان “یک ترک قابل توجه در سقف شیشه ای رنگی” و قول داد که به حمایت از زنان کشیش ادامه دهد.

پاپ فرانسیس قوانین کلیسا را ​​در سال 2021 اصلاح کرد تا به طور رسمی به زنان اجازه دهد کتاب مقدس را در مراسم عشای ربانی بخوانند و به عشای ربانی بپردازند. در حالی که فرانسیس به عنوان یک اصلاح‌طلب شناخته می‌شود، او همچنان بر عقاید اصلی کاتولیک‌ها سرسخت باقی مانده است، با حقوق ازدواج برای کشیش‌ها مخالفت می‌کند، از رد ازدواج همجنس‌گرایان یا سقط جنین امتناع می‌کند و تراجنسیتی را به عنوان یک امر محکوم می‌کند. “ایدئولوژی خطرناک.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: