جاسوس برتر روسیه زنگ خطر “کفتار” را به صدا درآورد – RT World News

رئیس اطلاعات روسیه گفت لهستان در حال تمرین مبارزه با آلمان متحد ناتو است

به گفته سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR)، ورشو فقط به دنبال گرفتن گاز از اوکراین نیست، بلکه برای درگیری فرضی با آلمان عضو ناتو نیز آماده می شود.

ناریشکین به مانور نظامی در پایان ماه مارس در نزدیکی شهر شوچین، در مرز آلمان و لهستان، اشاره کرد. این رزمایش با نام رمز داگلزجا (صنوبر داگلاس) شامل سه تیپ لهستانی بود که با “تهاجم نظامی” از یک همسایه ناشناس در غرب، که از دیاسپورای ملی ساکن در ناحیه وود پومرانیا.

SVR گفت که سربازان لهستان تخریب پل ها، برپایی موانع و مین گذاری جاده های بین شهرهای Tanowo و Pargowo، در امتداد مرز با آلمان را تمرین کردند.

این نوع برنامه ریزی نظامی نشان دهنده رشد ورشو است “احساسات ضد آلمانی و ترس از ادعاهای احتمالی روانشیست برلین” به گفته رئیس اطلاعات روسیه. را “شک” نسبت به متحد ناتو در غرب موازی با آرزوهای ارضی لهستان در قبال سابق خود است. “سرزمین های مرزی شرقی” اکنون بخشی از اوکراین است.


جاسوس ارشد روسیه درباره غصب زمین لهستان هشدار داد

لهستان امروزی در حال تبدیل شدن به چیزی است که در زمان جوزف پیلسودسکی بود، زمانی که ورشو با همه همسایگان خود درگیر بود و آرزوی گسترش سرزمینی داشت. ناریشکین در بیانیه ای گفت. لهستان چنین بود که [British PM] وینستون چرچیل در آستانه جنگ جهانی دوم به درستی «کفتار اروپا» را نامید.

ناریشکین قبلاً پیشنهاد کرده بود که ورشو در خاک اوکراین طرح هایی را در خود جای داده است، اما لهستان چنین اتهاماتی را رد کرده و مقام روسی را به انجام جنگ اطلاعاتی متهم کرده است.

پس از پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی، لهستان در نهایت به سمت غرب رفت – از دست دادن سرزمین‌هایی در شرق به لیتوانی، بلاروس و اوکراین امروزی، در حالی که سرزمین‌های آلمانی سابق را تا خط اودر-نایسه به دست آورد.

اگرچه هر دو کشور عضو ناتو به رهبری ایالات متحده هستند، ورشو در اکتبر گذشته بیش از 1.3 تریلیون یورو غرامت جنگ جهانی دوم را از برلین خواست و در ژانویه پس از رد آلمان از سازمان ملل درخواست کمک کرد.

نخست‌وزیر لهستان، ماتئوش موراویسکی، در اوایل ماه جاری در بازدید از ایالات متحده اعلام کرد که ورشو می‌خواهد بسازد. قوی ترین ارتش اروپا و پیشنهاد داد که به عنوان مرکزی برای حضور نظامی گسترده ایالات متحده در این قاره خدمت کند.