وضعیت “تیرانداز فعال” در ساختمان آتلانتا، 1 کشته، 3 زخمی

وضعیت “تیرانداز فعال” در ساختمان آتلانتا، 1 کشته، 3 زخمی

تیراندازی در داخل یک مرکز بیمارستان نورث ساید روی داد.

اداره پلیس آتلانتا در یک رشته توئیت اعلام کرد که یک مرد مسلح در داخل یک ساختمان پزشکی در شهر آتلانتا آمریکا یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت. مظنون که با اسلحه در دست در تصاویر دوربین های مداربسته دیده شده بود، توسط پلیس دیون پترسون 24 ساله شناسایی شده است.

اداره پلیس آتلانتا با هشدار به ساکنان در مورد وضعیت تیراندازی فعال در داخل ساختمان گفت: “APD در حال بررسی یک تیرانداز فعال در منطقه 1110 W Peachtree St NW است. لطفا در محل خود پناه بگیرید یا از منطقه دور بمانید… مظنون هنوز آزاد است.”

پلیس چهار عکس از مظنون را در توییتر منتشر کرد. این مرد در حال ورود به درب دفتر دیده می‌شود و بازوی خود را بالا می‌برد تا چیزی را که به نظر می‌رسید یک تفنگ دستی است نشان دهد. تصویر نشان نمی دهد که او چه چیزی را هدف قرار داده است.

پلیس گفته است که از زمان وقوع حادثه اولیه در داخل ساختمان پزشکی، هیچ گلوله دیگری شلیک نشده است. ما در حال حاضر از 4 قربانی تیراندازی مرتبط با این وضعیت مطلع هستیم. سه نفر در بیمارستان بستری شده اند، در حالی که چهارمین نفر کشته شده است زیرا پلیس به طور فعال برای یافتن مرد مسلح و سایر قربانیان جستجو می کند.

بیمارستان نورثساید در یک توییت که با مسئولان همکاری می کنند.

“بیمارستان نورث ساید پس از تیراندازی در مرکز شهر ما در آتلانتا در اوایل بعد از ظهر امروز با نیروهای مجری قانون همکاری می کند. ما از مردم منطقه می خواهیم در محل خود پناه بگیرند و دستورالعمل های مجری قانون را در صحنه دنبال کنند. این فاجعه همه ما را تحت تاثیر قرار داده است. ما در این زمان برای ما صبر و التماس دعا داریم.»

آندره دیکنز، شهردار آتلانتا در توییتی گفت که با پلیس در تماس است و به مردم این منطقه توصیه کرد که در محل خود پناه بگیرند. او گفت: “من در تماس نزدیک با اداره پلیس آتلانتا هستم زیرا آنها در حال واکنش به وضعیت تیراندازی فعال در Midtown در نزدیکی 1100 W Peachtree هستند. کسانی که در منطقه هستند باید در محل خود پناه بگیرند.”

پلیس از افرادی که اطلاعاتی در اختیار دارند خواسته است به آنها مراجعه کنند. در عکس‌ها، به نظر می‌رسد مظنون مردی خوش هیکل است که شلوار تیره پوشیده، مقنعه‌ای روی سرش و ماسک جراحی سفید دارد و تفنگ دستی به دست دارد.

پلیس آتلانتا گفت: “بر اساس تحقیقات اولیه ما، اینها عکس هایی هستند که گمان می رود مربوط به تیرانداز فعال باشد. از هر کسی که اطلاعاتی در مورد محل نگهداری این فرد دارد، درخواست می شود با 911 تماس بگیرد. گمان می رود مظنون مسلح و خطرناک است و نباید به او نزدیک شد.” گفت.

طبق ویدئویی که توسط یکی از شعبه های محلی CBS در توییتر منتشر شد، حدود یک ساعت پس از تیراندازی، یک تیم SWAT در نزدیکی موزه هنرهای عالی، در حدود 3/4 مایل (1.21 کیلومتر) از محل تیراندازی جمع شدند.

رویترز گزارش داد که مدارس دولتی آتلانتا اعلام کردند که چندین مدرسه در این منطقه “بدون احتیاط فراوان” در بقیه روز در قرنطینه خارجی فعالیت خواهند کرد.

بر اساس آرشیو Gun Violence، تاکنون بیش از 180 تیراندازی جمعی – که چهار نفر یا بیشتر زخمی یا کشته شده اند – در سال جاری در ایالات متحده رخ داده است. ایالات متحده با تعداد بیشتر اسلحه نسبت به ساکنان، بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه را در میان کشورهای توسعه یافته دارد: 49000 نفر در سال 2021، در مقایسه با 45000 سال قبل.