دستگیری های دسته جمعی در حملات مافیای ایتالیایی – اخبار RT World

گمان می رود که سندیکای جنایی «ندرانگتا» ایتالیایی مسئول بیشتر جریان کوکائین به اروپا باشد.

مقامات گفتند که پلیس بیش از 130 نفر را در یورش‌هایی در چند کشور اروپایی روز چهارشنبه به عنوان بخشی از تحقیقات سه ساله در مورد گروه جنایی سازمان‌یافته Ndrangheta ایتالیا دستگیر کرد.

یورش های امروز یکی از بزرگترین عملیات هایی است که تاکنون در مبارزه با جنایت سازمان یافته ایتالیا انجام شده است. نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان، از طریق رویترز درباره «عملیات اورکا» گفت. وی افزود که این حملات که مستلزم هماهنگی آژانس‌های مجری قانون در چندین کشور بود، یک “ضربه جدی” به Ndrangheta.

به گفته آژانس پلیس اتحادیه اروپا یوروپل، این حملات پس از تحقیقات طولانی با حضور مقامات ایتالیا، آلمان، پرتغال، اسپانیا، اسلوونی، رومانی، برزیل و پاناما در مورد قاچاق مواد مخدر از آمریکای جنوبی به اروپا و استرالیا صورت گرفت. پلیس روز چهارشنبه گفت که مظنونان بازداشت شده به جرایم متعددی از جمله پولشویی، قاچاق مواد مخدر و قاچاق اسلحه متهم هستند.

مقامات ایتالیایی روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفتند که این باند تبهکار از دلالان پول چینی در ایتالیا و کلمبیا برای انتقال وجوه برای پرداخت معاملات مواد مخدر استفاده می کرد. یوروپل همچنین اعلام کرد که این گروه در تیراندازی بین پاکستان و آمریکای جنوبی، به ویژه برزیل، دست داشته است.


تحت تعقیب ترین رئیس مافیای ایتالیا دستگیر شد

Ndrangheta، که در منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا در قرن هجدهم تشکیل شد، به طور کلی به عنوان قدرتمندترین گروه مافیایی در این کشور در نظر گرفته می شود و تصور می شود که یکی از تامین کنندگان اصلی کوکائین به اروپا باشد.

گروه مافیایی می کرد “سیل اروپا” به گزارش بی بی سی، دادستان ایتالیایی جیووانی ملیلو روز چهارشنبه افزود که با مواد مخدر از آمریکای جنوبی حمل شده و به بنادر اروپایی مانند آنتورپ، روتردام یا بندر استراتژیک جویا تائورو قاچاق شده است. شبکه بزرگی از کسب‌وکارها – از جمله پیتزافروشی‌ها، کافه‌ها و بستنی‌فروشی‌ها به‌عنوان جبهه‌ای برای پول‌شویی نیز به عنوان بخشی از تحقیقات کشف شدند.

ما فکر می‌کنیم که در میان دستگیر شدگان چندین نفر از افراد با ارزش وجود داشته‌اند که نقش بزرگی در سازمان داشتند. به گزارش رویترز، دادستان فدرال بلژیک، Antoon Schotsaert درباره این عملیات گفت.

مقامات گفتند که 108 نفر در ایتالیا و سایر کشورهای اتحادیه اروپا به دستور پلیس ایتالیا دستگیر شدند. 24 نفر دیگر در آلمان و 13 نفر در بلژیک دستگیر شدند که اسپانیا و پرتغال هر کدام یک مظنون را دستگیر کردند. در حملات آلمانی ها بیش از 1000 افسر پلیس ده ها مکان را در شهرهای مختلف جستجو کردند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: