ستاره سیاره را با نگاهی اجمالی به سرنوشت نهایی زمین می بلعد – اخبار RT World

ستاره شناسان در ایالات متحده روز چهارشنبه فاش کردند که برای اولین بار شاهد یکی از مخرب ترین نیروها در کیهان بوده اند: ستاره ای در حال مرگ که به شدت گسترش یافته و به یک غول سرخ تبدیل شده و سیاره ای را که بدبختی در نزدیکی آن وجود دارد، نابود کرده است.

دانشمندان بر این باورند که اکثر سیارات در نهایت زمانی نابود می شوند که ستاره میزبان آنها تمام انرژی موجود خود را بسوزاند و روند مرگ خود را با گسترش به یک غول سرخ آغاز کند. این مرحله نهایی تکامل ستاره ای یک ستاره است – و ستاره در حال مبارزه فرو می رود و همه چیز را با خود به قبر آسمانی می آورد.

اما به گفته پخش کننده فرانس 24، کیشالای دی از MIT گفت که این مورد خاص، مانند یک توسعه یافته است “داستان کارآگاهی.”

همه چیز حدود سه سال پیش زمانی شروع شد که من به داده‌های بررسی تاسیسات گذرا Zwicky نگاه می‌کردم که هر شب از آسمان عکس می‌گیرد. دی گفت. او اضافه کرد که در این تصویر به ظاهر تصادفی بود که متوجه ستاره ای شد که در طی ده روز درخشندگی خود را 100 برابر کرده بود.


ماموریت ماه

بازرسی دقیق تر، از جمله با تلسکوپ فضایی فروسرخ ناسا NEOWISE، نشان داد که ستاره در حال مرگ – واقع در کهکشان راه شیری در حدود 12000 سال نوری از زمین – یک غول گازی به اندازه مشتری را که به دور خود می چرخید، بلعیده است. آنها حدس زدند که کل فرآیند حدود 100 روز طول کشید.

آخرین انفجار درخشانی که دی در تصاویر آسمان شبی که او مطالعه کرد مشاهده کرد، در ده روز پایانی زندگی سیاره رخ داد، زیرا به طور کامل در غول سرخ فرو رفت.

و با توجه به اینکه سیاره ای که اکنون ویران شده است حدود 11 برابر بزرگتر از زمین بوده است، دانشمندان انتظار ندارند که سیاره مادری ما در زمان نابودی خورشید در مدت زمان حدود 5 میلیارد سال، جنگ زیادی را به راه بیندازد.

“پس از میلیاردها سالی که طول عمر منظومه شمسی را می گذراند، مراحل پایانی خودمان احتمالاً در یک فلاش نهایی که تنها چند ماه طول می کشد، به پایان می رسد.” رایان لاو، یکی از شرکای تحقیقاتی De’s گفت که یافته های آنها “از گذرا بودن وجود ما سخن بگو.”

با این حال، با توجه به اینکه انبساط خورشید به شکل غول سرخ خود، سیاره ما را مدت‌هاست که سیاره ما را به یک زمین بایر خشک و غیر قابل مهمان‌نواز تبدیل می‌کند، احتمالاً مردم در اطراف ما نیستند تا شاهد سرنوشت نهایی ما باشند.