همسرش می گوید، کارا مرزا منتقد زندانی پوتین با “شکنجه روانی” روبرو می شود

همسرش می گوید، کارا مرزا منتقد زندانی پوتین با “شکنجه روانی” روبرو می شود

همسر ولادیمیر کارا مورزا گفت که آنها فقط از آن به عنوان شکنجه روانی علیه شوهرش استفاده می کنند.

ژنو:

اوگنیا کارا مورزا، همسر ولادیمیر کارا مورزا، اپوزیسیون زندانی روسی، گفت که مقامات با ممانعت از تماس تلفنی با فرزندانش در حالی که او محکومیت 25 ساله خود را به اتهاماتی که به گفته او انگیزه های سیاسی دارد، او را شکنجه روانی می کنند.

اوگنیا کارا مورزا در حاشیه نشست ژنو برای حقوق بشر و دموکراسی با رویترز گفت که درخواست های مکرر همسرش برای صحبت با سه فرزندش – 11، 14 و 17 ساله – با توجه به اینکه آنها اکنون در ایالات متحده زندگی می کنند رد شد. .

اوگنیا کارا مورزا روز چهارشنبه گفت: «ولادیمیر خیلی دلتنگ بچه‌ها، خانواده‌اش است و از اینکه بیش از یک سال است که نتوانسته با ما صحبت کند، ناراحت است.» “و مقامات این را می دانند. آنها فقط از آن به عنوان یک شکنجه روانی علیه او استفاده می کنند.”

سرویس مجازات فدرال روسیه بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

ولادیمیر کارا مورزا که ماه گذشته به دلیل محکومیت علنی رهبری روسیه و جنگ در اوکراین به خیانت و سایر جرایم محکوم شد، شدیدترین حکم را از زمان تهاجم فوریه 2022 دریافت کرد.

او در آوریل سال گذشته، ساعاتی پس از پخش مصاحبه ای از شبکه سی ان ان که در آن گفته بود روسیه توسط “رژیم قاتلان” اداره می شود، بازداشت شد.

دادستان های دولتی این 41 ساله را به خیانت، در میان سایر جرایم، و بدنام کردن ارتش روسیه با انتشار “اطلاعات نادرست آگاهانه” در مورد رفتار خود در آنچه مسکو “عملیات نظامی ویژه” خود در اوکراین می نامد، متهم کردند.

ولادیمیر کارا مورزا، که دارای پاسپورت های روسی و انگلیسی است، از نزدیکان بوریس نمتسوف، یکی از چهره های مخالف بود که در سال 2015 در نزدیکی کرملین ترور شد. او همچنان علیه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین صحبت می کرد.

اوگنیا کارا مورزا گفت: “اگر سعی می کردم او را متقاعد کنم که از مبارزه خود دست بردارد، به او خیانت می کردم.”

“دشمن شخصی”

اوگنیا کارا مورزا گفت که لابی موفقیت آمیز همسرش با دولت ها و نهادهای خارجی برای اعمال تحریم ها علیه روسیه و روس ها به دلیل نقض حقوق بشر، او را به “دشمن شخصی” کرملین تبدیل کرده است.

“دیکتاتوری ها در سراسر جهان از صداهای واضح و قوی که از ترساندن خودداری می کنند بسیار می ترسند. و صدای ولادیمیر یکی از این صداهاست.”

علیرغم اینکه نمی توانند با او صحبت کنند، فرزندانش به شدت از خطرات یک چهره مخالف در روسیه آگاه شده اند.

آنها شاهد بودند که پدرشان پس از مسمومیت‌هایی که در سال‌های 2015 و 2017 به کما می‌رفت، او را با یک اختلال عصبی جدی به نام پلی نوروپاتی مواجه کرد. مقامات روسیه هرگونه دخالت در این موضوع را رد کردند.

اوگنیا کارا مورزا گفت: «پدر آنها اولین بار زمانی که بزرگ‌ترین ما 9 سال داشت مسموم شد. او اکنون 17 سال دارد. این نیمی از عمر اوست که می دانست پدرش بارها و بارها و بارها مورد هدف قرار گرفته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)