پائولین نیومن قاضی 95 ساله آمریکایی به دلیل نگرانی های مربوط به تناسب اندام ذهنی با درخواست کناره گیری مواجه شد.

قاضی 95 ساله آمریکایی به دلیل نگرانی های مربوط به تناسب اندام با درخواست کناره گیری مواجه شد

برخی از همکاران قاضی پائولین نیومن نگران شایستگی ذهنی او بودند. (نمایندگی)

واشنگتن:

پائولین نیومن قاضی فدرال ایالات متحده با 95 سالگی، که توسط رئیس جمهور رونالد ریگان منصوب شد، مسن ترین قاضی فدرال فعلی در ایالات متحده است.

اکنون، برخی از همکارانش – که نگران توانایی ذهنی او هستند – می گویند که وقت رفتن او فرا رسیده است.

اما نیومن در حال مبارزه است، و جرقه یک مبارزه حقوقی مداوم در مورد امتناع او از کناره گیری از پست مادام العمر است.

او در اوایل این ماه شکایتی را به شکایت هیئتی از قضات دیگر مبنی بر اینکه دیگر قادر به انجام وظایف خود به دلیل “ناتوانی ذهنی یا جسمی” نیست، تنظیم کرد.

نیومن اصرار داشت که به طور کامل توانایی رسیدگی به پرونده ها را دارد و به اندازه سایر اعضای دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه فدرال کارآمد است.

او همچنین هیئت قضایی که خواستار برکناری او هستند را به نقض قانون اساسی ایالات متحده متهم کرد، قانون اساسی که تنها به کنگره قدرت استیضاح قضات را می دهد.

نیومن از سال 1984 در دادگاه خدمت کرده است. او یکی از مقامات پیشرو در قانون مالکیت معنوی است، و نویسنده احکام در چندین پرونده مهم است.

اما روز سه شنبه یک کمیته قضایی متشکل از سه قاضی اعتراضات نیومن را کنار زد و چندین نمونه از آنچه به گفته آنها کاهش ظرفیت های نیومن بود ذکر کرد.

آنها گفتند: «چند نفر از کارکنان دادگاه نگرانی‌هایی را گزارش کرده‌اند که قاضی نیومن نمی‌تواند روز به روز به یاد بیاورد که چگونه کارهای ساده‌ای مانند ورود به شبکه کامپیوتری را انجام دهد.

آنها افزودند: «تعداد زیادی از پرسنل که در جریان کار دادگاه با قاضی نیومن تعامل دارند، نگرانی هایی را در مورد درک، سردرگمی، از دست دادن حافظه کوتاه مدت، بی قراری و عدم تمرکز او ایجاد کرده اند.

این هیئت به نیومن دستور داد تا با یک متخصص مغز و اعصاب ملاقات کند تا ارزیابی کند که آیا او از اختلال شناختی رنج می برد یا خیر و تحت “آزمایش عصب روانشناختی کامل” قرار گیرد.

او تا 23 مه مهلت داد تا به کمیته اطلاع دهد که آیا مطابقت خواهد داشت یا با اقدامات انضباطی روبرو خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: «طرفین دعوی که حقوق آنها در پرونده های موجود در این دادگاه در خطر است، سزاوار این است که اطمینان داشته باشند که قضات صادر کننده پرونده آنها از آسیب شناختی رنج نمی برند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)