سرویس مخفی دستیار ارشد بایدن – رسانه – اخبار RT World

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، روز چهارشنبه گفت که به سرویس مخفی ایالات متحده اعتماد کامل دارد، پس از اینکه چندین رسانه گزارش دادند که رئیس آژانس خشمگین است، سه مامور به یک مهاجم اجازه داده اند ماه گذشته وارد خانه وی در واشنگتن دی سی شود.

این حادثه در اواخر آوریل رخ داد، اما تنها روز سه شنبه در واشنگتن پست منتشر شد. این رسانه با استناد به سه مقام دولتی ناشناس گفت که مردی حدود ساعت 3 صبح به نحوی وارد خانه سالیوان در وست اند شد و از کنار یک اطلاعات امنیتی که در بیرون گذاشته شده بود، گذشت.

خود سالیوان با مزاحم روبرو شد که “به نظر می رسید که مست و گیج شده است” سپس ماموران سرویس مخفی را از رخنه آگاه کرد.

هیچ نشانه‌ای از ورود اجباری یا شواهدی وجود نداشت که مرد سالیوان را می‌شناخت یا به دنبال آسیب رساندن به او بود. مهاجم بازداشت نشد. CBS نیوز صبح چهارشنبه گزارش داد که پلیس در حال حاضر در حال بررسی فیلم های نظارتی در تلاش برای شناسایی او است.

از سالیوان که برای شرکت در اجلاس G7 به ژاپن می رود، در مورد ماجرا سوال شد. او به خبرنگاران در ایر فورس وان گفت که داشت “ایمان کامل به سرویس مخفی” و دیگر نمی گفت.

به گزارش NBC News، با این حال، مدیر آژانس کیمبرلی چیتل است “جذاب” بر نقص امنیتی و آن را الف می داند “شکست انسانی” سه ماموری که آن شب در حال انجام وظیفه بودند تا تحقیقات داخلی تعلیق شده اند.

“در حالی که محافظ آسیبی ندیده است، ما این موضوع را جدی می گیریم و یک تحقیق تضمینی ماموریت جامع را برای بررسی تمام جنبه های آنچه رخ داده است، آغاز کرده ایم.” آنتونی گوگلیلمی سخنگوی سرویس مخفی عصر سه شنبه در بیانیه ای گفت. هر گونه انحراف از پروتکل های حفاظتی ما غیرقابل قبول است و در صورت کشف، پرسنل پاسخگو خواهند بود.

سالیوان یکی از فعالان ارشد سیاست خارجی دموکرات است که در مبارزات انتخاباتی سال 2008 به هیلاری کلینتون و باراک اوباما مشاوره می داد، سپس به عنوان رئیس دفتر کلینتون در وزارت امور خارجه، دستیار ارشد سیاست خارجی معاون رئیس جمهور وقت جو بایدن و مشاور سیاست خارجی کلینتون خدمت کرد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2016 بایدن او را در ژانویه 2021 به رهبری شورای امنیت ملی منصوب کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: