نیروی دریایی کلمبیا بزرگترین زیردریایی مواد مخدر تاریخ را توقیف کرد – RT World News

نیروی دریایی کلمبیا بزرگترین زیردریایی کوکائینی ساخته شده توسط کارتل در تاریخ را رهگیری و 102 بسته از محموله پرسود آن را توقیف کرد. کشتی غیرقانونی به اندازه برخی زیردریایی های نظامی طولانی بود.

این عملیات روز جمعه از سوی نیروی دریایی این کشور اعلام شد. نیروی دریایی ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی‌های آن زیردریایی را از طریق رادار در اقیانوس آرام گرفته و هواپیماهای نیروی هوایی کلمبیا را برای ردیابی پیشرفت آن احضار کردند.

با وجود آب و هوای نامناسب، یگانی از تفنگداران دریایی موفق به توقف کشتی و دستگیری سه سرنشین آن شدند. به گفته نیروی دریایی، دستگیری ها جان خدمه را نجات داد، زیرا زیردریایی به دلیل نشتی در قسمت موتور خود شروع به غرق شدن کرده بود.

تفنگداران دریایی 102 بسته کوکائین به وزن کمی بیش از سه تن را کشف کردند. پس از چندین بار تلاش برای شناور کردن زیربنای غرق شده، برای جلوگیری از ایجاد اختلال در حمل و نقل در منطقه، زیر آب فرو رفت.


FSB روسیه نیم تن کوکائین به مقصد لهستان کشف و ضبط کرد

طول این زیردریایی 30 متر و عرض آن 3 متر بود که آن را به بزرگترین زیردریایی مواد مخدر کشف شده از زمان کشف اولین دستگاه در سال 1993 تبدیل کرد. سطح آب برای جلوگیری از تشخیص.

ابعاد این زیردریایی با زیردریایی های تهاجمی کلاس غدیر ایرانی قابل مقایسه است.

در طول سه دهه گذشته، نیروی دریایی کلمبیا در مجموع 228 زیردریایی مواد مخدر را در اقیانوس آرام و اطلس رهگیری کرده است. در سال جاری تاکنون چهار مورد کشف و ضبط شده است.

حمل سه تنی زیربنا با بزرگترین کشف کوکائین توسط مقامات کلمبیایی فاصله زیادی دارد. افسران پلیس با یورش به مزرعه ای در نزدیکی شهر مدلین در سال 2017، 13.4 تن ماده مخدر را کشف و ضبط کردند، حجمی که در شش سال گذشته مشابه نبوده است. بزرگترین توقیف تاریخ ایالات متحده در سال 2019 اتفاق افتاد، زمانی که تقریباً 20 تن کوکائین – به ارزش بیش از یک میلیارد دلار – در یک کشتی باری در نزدیکی خلیج دلاور کشف شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: