نخست وزیر سابق بریتانیا به مشاور – رسانه – RT World News گفت: “من پیشور هستم.”

یک کتاب جدید جزئیات تازه ای را در مورد سلطنت اغلب آشفته بوریس جانسون نشان می دهد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق بریتانیا، خود را به عنوان “پیشرو” و “پادشاه” طبق گزیده‌هایی از کتاب جدید «جانسون در 10» که روز یکشنبه توسط روزنامه بریتانیایی تایمز منتشر شد، او به شدت از مشاور ارشد سابق خود، دومینیک کامینگز انتقاد کرد.

در بخش‌هایی که بر اساس روایت یکی دیگر از چهره‌های بلندپایه حزب محافظه کار بریتانیا، مایکل گوو، نوشته شده است، این کتاب می‌گوید که جانسون بلافاصله پس از انتخابات ۲۰۱۹ بریتانیا که در آن حزب محافظه‌کار اکثریت ۸۰ کرسی پارلمان را به دست آورد، به‌طور چشمگیری با کامینگز اختلاف پیدا کرد.

به گفته گوو، جانسون احساس می کرد که تحت کنترل است «مثل یک اصیل طوفانی، با تازیانه و افسار قوی که او را مرتب نگه دارد» همانطور که کامینگز تلاش کرد صحنه‌ای را مدیریت کند که کدام موضوعات مورد توجه نخست‌وزیر قرار می‌گیرند یا نمی‌شوند. تایمز اضافه می کند که این وضعیت، “به طور فزاینده مشکل” نخست وزیر سابق

“بعضی روزها نخست وزیر می توانست بخندد، اما روزهای دیگر این کار را نکرد.” به گفته Gove. این کتاب ادعا می‌کند که منجر به طغیان جانسون در زمانی که تلاش می‌کرد کنترل داونینگ استریت را پس بگیرد، شد: “من باید کنترل داشته باشم. من پیشور هستم. من پادشاهی هستم که تصمیم می گیرد.»


بوریس جانسون لقب شوالیه را برای پدرش پیشنهاد می کند - رسانه ها

کتاب – نوشته آنتونی سلدون و ریموند نیول – همچنین ادعا می‌کند که جانسون از نامزد آن زمان (همسر کنونی) کری جانسون به عنوان یکی دیگر از تأثیرات کنترل‌کننده در حلقه درونی خود نام می‌برد. ظاهراً کری را به عنوان “دیوانه و دیوانه” کتاب می‌گوید جانسون از او به‌عنوان بهانه‌ای برای اجتناب از رویارویی در مورد مسائل کلیدی استفاده می‌کند.

سخنگوی جانسون به تایمز گفت که ادعاهای مطرح شده در این کتاب درست است “غوغاهای بدخواهانه جنسی معمولی” توسط دشمنان سیاسی او مطرح شده است.

کامینگز، که معمار اصلی برگزیت بود – همه پرسی سال 2016 که راه را برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هموار کرد – بلافاصله پس از کمک به جانسون برای کسب پیروزی پرشور خود در انتخابات 2019، تبدیل به یک چهره بسیار بحث برانگیز در اکوسیستم سیاسی بریتانیا شد. بارها گزارش شده بود که او با همکارانش در خیابان داونینگ درگیر شده است.

موقعیت کامینگز در داخل دولت پس از اینکه فاش شد که او آشکارا قوانین قرنطینه را در طول همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 نقض کرده است، به شدت خدشه دار شد. در تلاش برای نجات موقعیت مشاور کلیدی خود.

کامینگز تنها پنج ماه بعد، در نوامبر 2020، پس از اختلاف با نخست وزیر، دولت را ترک کرد. جانسون در جولای 2022 استعفای خود را از دولت اعلام کرد.