همسر مامور سابق اف بی آی مدعی شد خدمه هواپیما او و پسرش را در حمام حبس کرده است.

همسر مامور سابق اف بی آی مدعی شد خدمه هواپیما او و پسرش را در حمام حبس کرده است.

این خانواده در ماه سپتامبر برای عروسی از فورت لادردیل به نیویورک پرواز می کردند.

یاز گیرالدو، همسر یک مامور سابق اف‌بی‌آی، مدعی شد که مهماندار هواپیما او و پسر سه ساله‌اش را در حمام هواپیما حبس کرده است، قبل از اینکه آنها را متهم به شروع یک حادثه تروریستی کند. خانم ژیرالدو، مادر دو فرزند، گفت که از این تجربه آسیب دیده است و فکر می‌کند که او و همسرش علی مقدم با فرزندانشان «فارسی (فارسی)» صحبت می‌کردند، طبق گزارش نیویورک پست.

طبق گزارش، خانواده در ماه سپتامبر برای عروسی از فورت لادردیل به نیویورک پرواز می کردند. در آن زمان، فرزندان او نیاز فوری به دستشویی داشتند. او نوزادش را به حمام درجه یک که نزدیک‌ترین به صندلی‌هایشان در جلوی هواپیما بود برد. او گفت که با وجود اینکه “همه افراد دیگر” از آن استفاده می کردند، یک مهماندار به او اجازه این کار را نداد. او همچنین پوشک بچه را در انتهای هواپیما، جایی که شوهرش نشسته بود، عوض کرد. با توجه به پرونده تبعیض آمیزی که او علیه خطوط هوایی آمریکا در دادگاه فدرال بروکلین تشکیل داد، مهماندار دوم به او اطلاع داده بود که هیچ محدودیتی برای استفاده از توالت مجاور وجود ندارد و بنابراین او پسرش را به آنجا برد.

“در را بستم و وقتی داخل حمام هستم شروع به شنیدن سر و صدای “تیک، تیک، تیک” می کنم. ترسیدم. از قبل استرس زیادی داشتم… شروع به وحشت کردم، کوبیدم. چند بار در و من گفتم: “بگذار از اینجا بروم. او مرا به خاطر به چالش کشیدن او تنبیه می کرد.”

خانم ژیرالدو مدعی شد که شمارش زمان را در داخل توالت از دست داده و زمانی که از دستشویی رها شده است، “لرزیده است”. چند دقیقه بعد، یک ناظر او را در مقابل سایر مسافران سرزنش کرد و ادعا کرد که “خلبان تصمیم گرفت به خاطر شما هواپیما را تحت اخطار حمله تروریستی قرار دهد.”

علاوه بر این، مهماندار هواپیما، خانم ژیرالدو را متهم به دروغ گفتن کرد، زمانی که او سعی کرد توضیح دهد که وضعیت توالت را به درستی درک نکرده است و در حالی که کودکش روی سینه‌اش حبس شده است.

به گزارش NYP، او گفت: “من فوراً فهمیدم که این نژادپرستی است. بلافاصله فهمیدم که مورد تبعیض قرار می‌گیرم.”

با این حال، آقای مقدم از این رویداد بی خبر بود تا اینکه پلیس هنگام فرود هواپیما در نیویورک، آنها را از هواپیما خارج کرد.

او به این نشریه گفت: “من حدود یک دهه از زندگی خود را وقف خدمات عمومی و حفاظت از جامعه کردم. گروه ضربت تروریسم مشترک، مخفیانه، SWAT، همه اینها… تا خانواده من به عنوان تروریست برچسب زده شوند و از آنجا بیرون بروند. یک هواپیما فقط به این دلیل که می خواهیم پوشک را عوض کنیم؟

طبق گزارش، خانم ژیرالدو به دلیل این حادثه اکنون تحت درمان است. در همین حال، امریکن ایرلاینز اعلام کرد: “American تلاش می کند تا تجربه ای مثبت و خوشایند را برای همه کسانی که با ما سفر می کنند ارائه دهد و ما اتهامات تبعیض را بسیار جدی می گیریم. ما در حال بررسی جزئیات شکایت هستیم.”