موساد دانشمندان ایرانی را فریب می دهد تا به انفجار سایت هسته ای کمک کنند – رسانه – اخبار RT World

روزنامه Jewish Chronicle گزارش داده است که سازمان اطلاعاتی اسرائیل موساد مغز متفکر انهدام یک تاسیسات هسته ای بزرگ ایران بوده و تیمی از دانشمندان محلی را به خدمت گرفته است.

ماموران اسرائیلی با بیش از 10 دانشمند تماس گرفتند و با تخریب سالن زیرزمینی سانتریفیوژ A1000 در نطنز در ماه آوریل موافقت کردند.این روزنامه روز پنجشنبه مدعی شد که ایرانی‌ها فکر می‌کنند برای «آیگروه های ناراضی بین المللی.”

عملیات ادعایی موساد شامل قاچاق برخی مواد منفجره به داخل ترکیب هسته ای در جعبه های مواد غذایی و انداختن برخی دیگر با هواپیماهای بدون سرنشین و جمع آوری آنها توسط دانشمندان بود.


ایران خواسته های توافق هسته ای را مطرح می کند

تخریب گیاه در 11 آوریل، طبق تواریخ یهودی، “ایجاد هرج و مرج در بالاترین رده های رهبری ایران،“با تاخیر”پیشرفت به سمت بمب” و مجتمع را تا نه ماه از کار انداخت.

این رسانه ادعا می کند که این یکی از سه “عملیات موساد را که طی یک دوره 11 ماهه خرابکاری در ایران انجام داد، مرتبط کرد.

اولین مورد در جولای 2020 انجام شد و مجموعه نطنز را هدف قرار داد و سومی در ژوئن 2021 شامل “حمله کوادکوپتر به شرکت فناوری سانتریفیوژ ایران

این سه عملیات با هم در یک دوره 18 ماهه توسط تیمی متشکل از 1000 تکنسین، تحلیلگر و جاسوس و همچنین تعداد زیادی مامور در زمین برنامه ریزی شد.” در این مقاله آمده است.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می شود که نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار «توقف فوری مذاکراتبا ایران در احیای توافق هسته ای 2015. او مدعی شد تهران ازباج خواهی هسته ایبه عنوان یک تاکتیک مذاکره. ایران همواره جاه‌طلبی‌های تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است و اصرار می‌کند که غنی‌سازی اورانیوم خود صرفاً اهداف مدنی را دنبال می‌کند.

ایران پیشتر اسرائیل را مسئول انفجار نیروگاه نطنز دانست و رضا کریمی را به عنوان مظنون معرفی کرد و گفت که وی از کشور گریخته است.ساعت قبل‘ حادثه. هیچ اظهارنظری از سوی مقامات ایرانی در مورد گزارش Jewish Chronicle منتشر نشده است.

پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور یکجانبه توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) 2015 را کنار گذاشت و تحریم های فلج کننده را مجدداً اعمال کرد، ایران شروع به غنی سازی اورانیوم فراتر از محدودیت های توافق شده در این توافق کرد که نگرانی غرب را برانگیخت. این کشور می گوید که با احیای این توافق موافقت نخواهد کرد مگر اینکه تمام تحریم ها علیه آن برداشته شود.