امارات متحده عربی 19 میلیارد دلار رافال و بالگرد از فرانسه به منظور ایجاد روابط سیمانی سفارش داد.

تقویت روابط، امارات 19 میلیارد دلار رافال، هلیکوپتر از فرانسه سفارش می دهد

امارات 80 فروند جنگنده رافال به فرانسه سفارش داده است.

دبی:

امارات متحده عربی روز جمعه 80 هواپیمای جنگنده رافال و 12 هلیکوپتر نظامی سفارش داد و روابط اقتصادی و سیاسی با فرانسه را از طریق قرارداد تسلیحاتی به ارزش 17 میلیارد یورو (19.20 میلیارد دلار) تعمیق بخشید.

بزرگترین فروش خارج از کشور هواپیمای جنگی فرانسوی با آغاز سفر دو روزه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به خلیج فارس به پایان رسید که طی آن از قطر و عربستان سعودی نیز دیدن خواهد کرد.

فلورانس پارلی وزیر نیروهای مسلح فرانسه در بیانیه ای گفت: این قرارداد تاریخی است.

ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که ارزش قراردادی که در مراسمی بین شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی (MBZ) و مکرون در حاشیه نمایشگاه دوبی 2020 امضا شد، به ارزش 19 میلیارد دلار است.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: این قرارداد یک مشارکت استراتژیک را تقویت می کند که قوی تر از همیشه است و به طور مستقیم به ثبات منطقه کمک می کند.

سفر ماکرون در زمانی انجام می شود که کشورهای عربی خلیج فارس نسبت به تمرکز ایالات متحده بر منطقه ابراز تردید کرده اند، حتی در حالی که به دنبال تسلیحات بیشتر از متحد کلیدی امنیتی خود هستند.

رهبر فرانسه با سرمایه گذاری هایی که بین دو کشور جریان دارد، رابطه خوبی با MBZ ایجاد کرده است. پاریس یک پایگاه نظامی دائمی در پایتخت امارات دارد.

سهام Dassault Aviation SA، سازنده Rafale، بیش از 9 درصد افزایش یافت.

این بزرگترین خرید عمده رافال ساخت داسو به غیر از ارتش فرانسه است و پس از معاملاتی در یونان، مصر و کرواسی در سال جاری انجام شده است.

ابوظبی همچنین 12 هلیکوپتر کاراکال سفارش داد. این نام رمز فرانسوی H225M، نسخه نظامی چند منظوره Super Puma است.

مذاکرات آماده به کار برای جت های جنگنده رافال بیش از یک دهه طول کشید و ابوظبی علناً پیشنهاد فرانسه برای عرضه 60 جت رافال در سال 2011 را رد کرد و آن را “غیررقابتی و غیرقابل اجرا” خواند. ابوظبی قبلاً هواپیماهای جنگی Mirage 2000 ساخت فرانسه را در اختیار دارد.

منابع دفاعی گفتند که رافال جایگزین ناوگان Mirage 2000 خواهد شد، اما بعید است که جایگزین F-35 ساخت آمریکا شود، زیرا امارات همچنان امنیت خود را با دو تامین کننده اصلی، فرانسه و ایالات متحده حفظ می کند.

با این حال، این قرارداد می تواند به عنوان سیگنالی از بی صبری تلقی شود، زیرا کنگره ایالات متحده در مورد تأیید قرارداد F-35 در میان نگرانی ها در مورد روابط امارات متحده عربی با چین، از جمله رواج فناوری 5G هواوی در این کشور تردید دارد.

پاریس یکی از تامین کنندگان اصلی تسلیحات امارات متحده عربی است، اما به دلیل درگیری بین ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی وابسته به ایران در یمن، که به یکی از بدترین کمک های بشردوستانه در جهان تبدیل شده است، با فشار فزاینده ای برای بازنگری در فروش خود مواجه شده است. بحران ها

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فرانسه با وجود نقش پیشروی امارات در عملیات نظامی تحت رهبری ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن، این فروش‌ها را ادامه می‌دهد.» رئیس‌جمهور فرانسه باید حقوق بشر را محکوم کند. تخلفات در این سه شهرستان