صدراعظم اتریش که به عنوان سلف انتخاب شد پس از 2 ماه استعفا داد – RT World News

کارل نهمر، وزیر کشور اتریش، به اتفاق آرا مورد حمایت حزب محافظه کار حاکم قرار گرفت تا صدراعظم بعدی این کشور شود.

این رای به اتفاق آرا روز جمعه توسط یکی از مقامات ارشد حزب مردم برای پخش عمومی اتریش، ORF تایید شد. نهمر علاوه بر صدراعظم اتریش، ریاست محافظه کاران را نیز برعهده خواهد داشت.


کورتس صدراعظم سابق اتریش از سیاست کناره گیری کرد

همه اینها پس از آن اتفاق افتاد که الکساندر شالنبرگ، که تنها هفت هفته پیش به عنوان صدراعظم اتریش سوگند یاد کرد، روز پنجشنبه، تنها چند ساعت پس از آن که سباستین کورتز، سلف او در مقام عالی اتریش، در همان روز اعلام کرد که از تمام پست های سیاسی استعفا می دهد، از سمت خود کناره گیری کرد. او نگه داشت.

این سیاستمدار 49 ساله ششمین صدراعظم اتریش در تنها پنج سال گذشته است و حزب حاکم خلق با اتهامات فساد درگیر است که برجسته ترین آنها علیه سباستین کورتس صدراعظم سابق و شرکای ائتلاف سابق این حزب از حزب راستگرای آزادی است. در سال 2019، اشپیگل آلمان و سوددویچه تسایتونگ در سال 2017 فیلم‌های مخفیانه‌ای را در ویلایی در ایبیزا منتشر کردند. این ویدئو گفتگوی بین رهبری حزب آزادی و زنی را به تصویر می‌کشد که خود را خواهرزاده یک الیگارش روسی نشان می‌دهد. در این ویدئو، به نظر می رسد که سیاستمداران اتریشی با پیشنهادات مالی و رسانه ای این زن در ازای قراردادهای دولتی موافقت کرده اند. رسوایی موسوم به ایبیزا منجر به فروپاشی ائتلاف آن زمان بین محافظه کاران و حزب آزادی شد، هرچند رهبری آن اصرار داشت که در تمام مدت ایجاد شده بود و ویدیوی منتشر شده به طور انتخابی بریده شد.

و در اکتبر سال جاری، دادستانی اتریش برای جرایم اقتصادی و فساد اعلام کرد که تحقیقات در مورد صدراعظم وقت، سباستین کورتس، به دلیل ادعای دستکاری در نظرسنجی‌ها چندین سال قبل در جریان است.

کارل نهمر از کهنه سربازان حزب مردم اتریش است و از جمله به دلیل موضع سختش در قبال مهاجرت غیرقانونی و تهدید اسلامی شدن شهرت دارد.

الکساندر شالنبرگ، سلف نهمر در دفتر عالی کشور، وزیر امور خارجه اتریش خواهد شد. اگرچه شالنبرگ برای کمتر از دو ماه در راس کار قرار دارد، اما ممکن است به عنوان اولین رهبر اروپایی که واکسیناسیون اجباری علیه کووید را اعلام کرده است، در تاریخ ثبت شود که قرار است از اول فوریه 2022 اجرایی شود.