مهاجرت خالص بریتانیا به بالاترین حد خود رسید – اخبار RT World

مهاجرت خالص به بریتانیا تقریباً دو برابر سال 2015 است، سال قبل از همه پرسی برگزیت.

برآوردهای رسمی دفتر آمار ملی (ONS) نشان داده است که مهاجرت خالص به بریتانیا به رکورد 606000 نفر در سال 2022 رسیده است. این افزایش 20 درصدی نسبت به بالاترین رقم قبلی 504000 نفر در سال قبل است، با این ارقام متورم به زودی پس از وعده نخست وزیر ریشی سوناک برای محدود کردن تعداد مهاجرت قانونی پس از روی کار آمدن وی در اکتبر.

بر اساس آمار منتشر شده در روز پنجشنبه توسط ONS، هجوم مهاجران قانونی تا حدی ناشی از طرح ویزای دولت بریتانیا برای پناهندگان اوکراینی و همچنین افرادی است که به دلایل شغلی یا تحصیلی به بریتانیا مهاجرت می کنند. مهاجرت خالص با محاسبه تعداد افرادی که وارد یک کشور می شوند منهای کسانی که خارج می شوند تعریف می شود.

محرک های اصلی افزایش افرادی بودند که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای کار، تحصیل و اهداف بشردوستانه به بریتانیا می آمدند، از جمله افرادی که از اوکراین و هنگ کنگ وارد می شدند. به گزارش روز پنجشنبه رویترز، جی لیندوپ، مدیر مرکز مهاجرت بین المللی در دفتر آمار ملی گفت.

این نهاد دولتی بریتانیا اضافه کرد که سال 2022 یک “سال بی نظیر” برای مهاجرت به دلیل “رویدادهای جهانی” از جمله عملیات نظامی روسیه در اوکراین.


انگلیس برنامه های مهاجرت را فاش کرد

مهاجرت قانونی چندین سال است که موضوع اصلی اکوسیستم سیاسی بریتانیا بوده است. همانطور که بسیاری از رای دهندگان در آن زمان گفتند، این موضوع اصلی در همه پرسی برگزیت بریتانیا در سال 2016 بود که در آن اکثریت به خروج از اتحادیه اروپا و کنترل مرزهای خود رای دادند. مهاجرت خالص به بریتانیا در سال 2015، 329000 نفر بود که کمی بالاتر از نیمی از آمار سال 2022 است.

به گفته ONS، تعداد کل مهاجران طولانی مدت به بریتانیا در سال گذشته 1.2 میلیون نفر برآورد شده است. 925000 نفر از این افراد اتباع غیر اتحادیه اروپا هستند. مهاجرت به خارج از انگلستان حدود 557000 نفر بود.

سوئلا براورمن، وزیر کشور بریتانیا، سال گذشته گفت که امیدوار است ارقام مهاجرت کاهش یابد. “دهها هزار،” در حالی که ریشی سوناک نشان داده بود که به وعده نخست وزیر سابق بوریس جانسون مبنی بر کاهش تعداد به حدود 245000 نفر پایبند خواهد بود. با این حال، Sunak در این هفته در مورد این موضوع صحبت کرد و نتوانست هدف مشخصی را پیش از انتخابات عمومی بریتانیا در سال آینده، که در آن مهاجرت به بریتانیا یک موضوع کلیدی باشد، ارائه دهد.

ارقام وزارت کشور که روز پنجشنبه منتشر شد همچنین نشان دهنده رکورد عقب ماندگی پرونده های پناهجویان در بریتانیا است که 172758 نفر در پایان مارس سال جاری منتظر قضاوت هستند که افزایش 57 درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: