باغ وحش ایالات متحده به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا پرنده کیوی را حیوان خانگی کنند، پس از خشم در نیوزیلند عذرخواهی می کند

باغ وحش ایالات متحده به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا پرنده کیوی را حیوان خانگی کنند، پس از خشم در نیوزیلند عذرخواهی می کند

پرنده کیوی در حال دویدن برای پنهان شدن در جعبه ای تاریک دیده شد.

یک باغ وحش در ایالات متحده پس از اینکه ویدیویی که بازدیدکنندگان را در حال نوازش کیوی در زیر نورهای روشن نشان می داد، خشم در نیوزلند، جایی که این پرنده ملی است، برانگیخت، عذرخواهی کرد. بر اساس گزارش ها، باغ وحش میامی گفت از این حادثه «عمیقاً متأسف است». بی بی سی. چند کلیپ منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که یک پرنده بدون پرواز توسط بازدیدکنندگان در دست گرفته شده و با نور مصنوعی بیدار نگه داشته می شود. پرنده ای که در این ویدئو مشاهده می شود Paora است که در سال 2019 در باغ وحش میامی به عنوان بخشی از یک برنامه پرورش با هدف تضمین بقای گونه کیوی از تخم خارج شد.

یکی از این ویدئوها توسط هالی نیل، عکاس حیات وحش منتشر شده است. او در توییت خود گفت که “وحشتناک” است که می بینیم با کیوی این گونه رفتار می شود.

خانم نیل در توییت گفت: “با وجود این که یک گونه شب زنده داری است، در طول روز بیدار نگه داشته می شود. وقتی می دود تا در جعبه ای تاریک پنهان شود، درب آن را باز می کنند.”

او افزود: “با 23.36 دلار، باغ وحش میامی به شما اجازه می دهد تا یک کیوی شبانه و در خطر انقراض را با فشار دادن آن به نور مصنوعی مختل کنید و به شما اجازه می دهد تا آن را لمس کنید. من از رفاه این کیوی بسیار ناراحت هستم.”

به گفته موسسه خیریه Save the Kiwi، مواردی از این قبیل باعث اعتراض در نیوزلند شد که در آن تعداد این پرندگان از 12 میلیون به تنها 68000 کاهش یافته است.

یک طومار آنلاین نیز در change.org راه اندازی شد تا “به نجات این کیوی بدرفتار کمک کنید”. تاکنون بیش از 13000 امضا جمع آوری کرده است.

در این طومار آمده است: “او رام شده است و 4 روز در هفته تحت نور فلورسنت روشن قرار می گیرد، ده ها غریبه او را زیر نظر می گیرند، روی سبیل های حساسش نوازش می کنند، به او می خندند و مانند یک اسباب بازی به او نشان می دهند.”

کیوی حیوانات شب‌زی هستند که باید در محوطه‌های تاریک و مناسب نگهداری شوند و کمتر از آنها استفاده شود. بهترین کتابچه راهنمای عملی برای کیوی بیان می‌کند که نباید آنها را مرتباً حمل کرد یا از لانه‌شان بیرون آورد تا در اختیار عموم قرار گیرد. گفت.

در همین حال، کریس هیپکینز، نخست وزیر نیوزیلند از باغ وحش میامی برای جدی گرفتن نگرانی های عمومی تشکر کرد.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنها اذعان کرده‌اند که کاری که انجام می‌دهند برای کیوی مناسب نیست، یا درست یا منصفانه نبوده است».

باغ وحش اعتراف کرد که اتفاقی که افتاده اشتباه بوده است و سخنگوی آن گفت که تمرین اجازه دادن به بازدیدکنندگان برای دست زدن به کیوی متوقف شده است.