مهاجرت خالص به بریتانیا به رکورد 606000 رسید

مهاجرت خالص به بریتانیا به رکورد 606000 رسید

این ارقام شامل کسانی بود که از اوکراین پس از حمله روسیه و هنگ کنگ وارد شدند.

لندن:

آمارهای رسمی روز پنجشنبه نشان داد که مهاجرت خالص به بریتانیا در سال 2022 به رکورد 606000 نفر رسید که فشار بر دولت را که متعهد به قطع وابستگی به نیروی کار خارجی است، افزایش می دهد.

مهاجرت به مدت طولانی یک موضوع سیاسی کلیدی در بریتانیا بوده است و یکی از میدان های اصلی نبرد همه پرسی برگزیت در سال 2016 بود که منجر به خروج این کشور از بلوک شد.

جی لیندوپ، مدیر مرکز مهاجرت بین‌المللی در دفتر آمار ملی (ONS) گفت: «یک سری رویدادهای جهانی بی‌سابقه در طول سال 2022 و لغو محدودیت‌ها به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا منجر به رکورد بی‌سابقه‌ای از مهاجرت بین‌المللی به بریتانیا شد. .

او گفت که محرک های اصلی افرادی بودند که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای “کار، تحصیل و اهداف بشردوستانه” به بریتانیا می آمدند.

این ارقام شامل کسانی بود که از اوکراین پس از حمله روسیه و هنگ کنگ وارد شدند، جایی که بریتانیا قوانین ورود دارندگان گذرنامه های خارجی بریتانیا را پس از فشارهای چین بر حقوق مدنی کاهش داد.

دولت محافظه کار بارها وعده داده است که با خروج از اتحادیه اروپا و پایان دادن به تردد آزادانه مردم از کشورهای عضو، بریتانیا می تواند کنترل مرزهای خود را دوباره به دست بگیرد.

از سال 2018، این کشور همچنین شاهد بوده است که هزاران نفر با قایق های کوچک از کانال مانش عبور کرده و درخواست پناهندگی داده اند.

بیش از 45000 نفر در سال گذشته وارد این کشور شدند، که باعث شد اقدامات جدید سخت تری برای جلوگیری از جریان مهاجرانی که گمان می رود به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند، اعمال شود.

بوریس جانسون، یکی از اسلاف نخست‌وزیر ریشی سوناک، سال گذشته با رواندا توافق کرد تا پناهجویان ناموفق را به این کشور آفریقای مرکزی منتقل کند.

اما این طرح در نبردهای حقوقی فرو رفته است و هنوز اجرایی نشده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)