ملبورن با پشت سر گذاشتن سیدنی به پرجمعیت ترین شهر استرالیا، به لطف فنی

ملبورن با پشت سر گذاشتن سیدنی به پرجمعیت ترین شهر استرالیا، به لطف فنی

تغییر در رتبه به یک ویژگی فنی نسبت داده شده است.

ملبورن با پشت سر گذاشتن سیدنی که بیش از یک قرن این عنوان را در اختیار داشت، به پرجمعیت ترین شهر استرالیا تبدیل شده است. بی بی سی گزارش شده است. طبق آمار رسمی، اکنون 4875400 نفر در ملبورن زندگی می کنند که 18700 نفر بیشتر از سیدنی است. تغییر در رتبه به یک ویژگی فنی نسبت داده شده است.

این امر پس از آن صورت گرفت که اداره آمار استرالیا اداره آمار استرالیا (ABS) منطقه جدیدی را اضافه کرد و محدوده شهر را گسترش داد تا بتواند جمعیت رو به افزایش را در خود جای دهد. معیار “منطقه شهری قابل توجه” مرز یک شهر را با جمعیت شهری به هم پیوسته بالای 10000 تعریف می کند.

به گزارش 9News وابسته به CNN، مرزهای شهر برای شامل منطقه Melton دوباره ترسیم شده است و به ملبورن اجازه می دهد از سیدنی پیشی بگیرد. علاوه بر این، جمعیت ملبورن به دلیل الگوهای مهاجرت بین‌المللی و داخلی که به شهر جنوبی علاقه داشت، به سرعت در حال رشد بوده است.

سرشماری سال 2021 به ما گفت که ملتون و بقیه ملبورن بزرگ اکنون از نظر آماری یک منطقه به هم پیوسته هستند. تا زمان تعریف سرشماری سال 2021، منطقه قابل توجه سیدنی جمعیت بیشتری نسبت به ملبورن داشت. با این حال، با ادغام Melton به ملبورن در آخرین طبقه بندی مناطق شهری قابل توجه، ملبورن جمعیت بیشتری نسبت به سیدنی دارد – و از سال 2018 این جمعیت داشته است.e Sydney Morning Herald.

ملبورن همچنین به عنوان قابل زندگی ترین شهر استرالیا و دهمین شهر در جهان توسط شاخص جهانی زیست پذیری واحد اطلاعات اکونومیست برای سال 2022 رتبه بندی شد.

«به این دلیل است که افراد بیشتری از سیدنی نقل مکان کرده‌اند و به سایر نقاط استرالیا می‌روند تا در جهت مخالف. نیک پار، استاد جمعیت شناسی در دانشگاه مک کواری، به ایستگاه رادیویی سیدنی توضیح داد در حالی که در مورد ملبورن، در برخی سال‌ها، تعداد افرادی که به ملبورن نقل مکان کرده‌اند، بیشتر از افرادی است که مهاجرت کرده‌اند. 2 گیگابایت.

یکی دیگر از جمعیت شناسان دانشگاه ملی استرالیا اشاره کرد که هزینه زندگی ارزان تر ملبورن، به ویژه برای مسکن، این شهر را از سیدنی متمایز می کند. او همچنین گفت که مهاجرت خارج از کشور از هند به ملبورن این شهر را به عنوان مقصدی مطلوب برای مهاجران از شبه قاره تبدیل کرده است.

قابل ذکر است که ملبورن به لطف هجوم طلا در اواخر قرن نوزدهم که باعث هجوم مهاجران شد، پرجمعیت ترین شهر استرالیا بود. با این حال، در سال 1905، سیدنی پرجمعیت ترین شهر قاره را در اختیار گرفت و این عنوان را تا سال 2023 حفظ کرد.