مقامات آمریکایی از عامل حملات سایبری به ایران نام می برند – رسانه – اخبار RT World

بر اساس گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی، اسرائیل پشت حمله سایبری سراسری به سیستم سوخت ایران بود که ماه گذشته پمپ بنزین های این کشور را فلج کرد. این نشان دهنده تشدید درگیری بین دو کشور بود.

شبکه توزیع سوخت ایران در 26 اکتبر پس از یک حمله سایبری که سیستم مورد استفاده رانندگان برای خرید بنزین با کارت های دولتی را هدف قرار داد، متوقف شد. در آن زمان، ایران متهم نامشخصی بود “بازیگر دولتی” از تلاش برای استوک “خشم عمومی.”

نیویورک تایمز با استناد به دو مقام دفاعی آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که در پی ارزیابی های اطلاعاتی محرمانه، این نفوذ به اسرائیل نسبت داده شده است.

پس از حمله به شبکه سوخت، وزارت نفت این کشور از دسترسی هکرها به سیستم های دولتی بیم داشت. به گفته نیویورک تایمز، این به طور بالقوه به آنها اجازه داد تا داده هایی را سرقت کنند که نشان می دهد ایران چگونه تحریم های بین المللی را نقض می کند.

ادامه مطلب


ایران می گوید لغو تحریم ها یا عدم بازگشت به توافق هسته ای

ظاهراً در واکنش به حمله به ایران، یک کمپین جاسوسی تلافی جویانه چند روز بعد در یک مرکز پزشکی اسرائیل و یک وب سایت دوستیابی راه اندازی شد که تل آویو ادعا می کند توسط عواملی در تهران انجام شده است.

اطلاعات به دست آمده از حمله سایبری به اسرائیل توسط یورام هاکوهن، رئیس انجمن اینترنت این کشور، چنین توصیف شده است. “یکی از جدی ترین حملات به حریم خصوصی” که کشور تا به حال دیده بود. اطلاعات دزدیده شده از شهروندان اسرائیلی بعداً توسط گروهی در تلگرام به بیرون درز کرد که مقامات تل آویو ادعا می کنند یا برای دولت ایران کار می کنند یا بخشی از آن هستند.

این حملات نشانه تشدید درگیری بین دو کشور است، زیرا گمان می‌رود این اولین حادثه است که مستقیماً به غیرنظامیان آسیب می‌زند، نه اهداف نظامی یا دولتی.

ایران و اسرائیل علناً مسئولیت این حملات را نپذیرفته اند.