ایالات متحده و سایر کشورها قوانین سفر را به دلیل نگرانی های نوع جدید Omicron تشدید می کنند

ایالات متحده و سایر کشورها قوانین سفر را به دلیل نگرانی های جدید تشدید می کنند

WHO گفت: “ممنوعیت های مسافرتی عمومی مانع از گسترش بین المللی نمی شود”.

واشنگتن/پاریس:

مسافران هوایی به ایالات متحده با قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای آزمایش کووید-۱۹ مواجه خواهند شد تا تلاش کنند تا گسترش نوع Omicron را کاهش دهند و سایر کشورها کنترل‌های مرزی را تشدید کرده‌اند، زیرا یک رهبر اروپایی از همه افراد نگران خواسته است که “برای بدترین حالت آماده شوند”.

یک مقام سازمان بهداشت جهانی گفت که 24 کشور ممکن است موارد ابتلا به این نوع را تا کنون گزارش کرده باشند، اما برخی از نشانه های اولیه حاکی از خفیف بودن بیشتر موارد بوده و هیچکدام شدید نبودند. او گفت که ممنوعیت سفر پیامدهایی داشت، اما بدون اقدامات دیگر برای مهار شیوع آن، جهش های بیشتری وجود خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا، با تاکید بر نقش واکسن‌ها، گفت: کنار گذاشتن Omicron در حالی که دانشمندان مشخص می‌کنند که چگونه به راحتی می‌تواند گسترش یابد و آیا می‌تواند از حفاظت از واکسن فرار کند یا خیر، یک مسابقه با زمان است.

اورسولا فون در لاین در یک کنفرانس خبری گفت: «برای بدترین‌ها آماده شوید، به بهترین‌ها امیدوار باشید.» و افزود که طبق گفته دانشمندان، واکسیناسیون کامل و تزریق واکسن تقویت‌کننده قوی‌ترین محافظت ممکن را فراهم می‌کنند.

غنا، نیجریه، نروژ، عربستان سعودی و کره جنوبی از جمله آخرین کشورهایی بودند که موارد ابتلا به این نوع را گزارش کردند. بریتانیا تا کنون 22 مورد را گزارش کرده است، که این تعداد قطعا افزایش خواهد یافت.

استرالیا گفت که حداقل دو نفر از چندین مکان در سیدنی بازدید کردند در حالی که احتمالاً مسری هستند و دانمارک گفت که یک فرد مبتلا در یک کنسرت بزرگ شرکت کرده است.

ژاپن که قبلاً ورود همه خارجی های جدید را ممنوع کرده بود، دومین مورد خود را از نوع جدید گزارش کرد و گفت که محدودیت های سفر را گسترش خواهد داد.

چنین محدودیت هایی با گسترش بیشتر در هم پیچیده شده اند.

هنگ کنگ ژاپن، پرتغال و سوئد را به محدودیت های سفر اضافه کرد در حالی که ازبکستان اعلام کرد پروازهای خود را با هنگ کنگ و همچنین آفریقای جنوبی متوقف خواهد کرد. مالزی به طور موقت مسافران هشت کشور آفریقایی را ممنوع کرد و گفت که بریتانیا و هلند می توانند به این فهرست بپیوندند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) ضمن توصیه به افراد ناخوش، در معرض خطر یا بالای 60 سال و بدون واکسن، سفر را به تعویق بیندازد و گفت: «ممنوعیت‌های مسافرتی از شیوع بین‌المللی جلوگیری نمی‌کند و بار سنگینی بر زندگی و معیشت وارد می‌کند».

سهام جهانی روز سه شنبه پس از اظهارات مدیر عامل شرکت مدرنا که سوالاتی را در مورد اثربخشی واکسن کووید-19 علیه Omicron ایجاد کرد، سقوط کرد. [MKTS/GLOB]

مقامات بهداشتی از آن زمان به آنها اطمینان داده اند و گفته اند که به احتمال زیاد واکسن ها همچنان از بیماری جدی مردم جلوگیری می کند.

Emer Cooke، مدیر اجرایی آژانس دارویی اروپا گفت: تجزیه و تحلیل های آزمایشگاهی باید طی دو هفته آینده نشان دهد که آیا خون افراد واکسینه شده آنتی بادی کافی برای خنثی کردن نوع جدید دارد یا خیر.

مدیر عامل BioNTech گفت واکسنی که با همکاری فایزر تولید می کند احتمالاً محافظت قوی در برابر بیماری شدید Omicron ارائه می دهد. اتحادیه اروپا عرضه واکسن خود را برای کودکان پنج تا ۱۱ ساله از یک هفته منتهی به ۱۳ دسامبر آغاز کرد.

بریتانیا و ایالات متحده هر دو برنامه های تقویت کننده خود را در پاسخ به نوع جدید گسترش داده اند، که تفاوت بین فشارهای گسترده واکسیناسیون در کشورهای ثروتمند و تلقیح پراکنده در جهان در حال توسعه را برجسته کرده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، طبق گزارش ها، حدود 56 کشور از 28 نوامبر در حال اجرای اقدامات مسافرتی برای محافظت در برابر Omicron بودند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، گفت که نگران است که چندین کشور عضو «تدابیر صریح و بی‌پرده» را اعمال کنند، که «تنها نابرابری‌ها را تشدید خواهد کرد».

گسترش جهانی

آفریقای جنوبی برای اولین بار این نوع را یک هفته پیش گزارش کرد، اما داده‌ها از جاهای دیگر نشان می‌دهد که پیش از آن نیز در گردش بوده است، اگرچه نیجریه گفت که موردی از اکتبر که در ابتدا گزارش داده بود Omicron در واقع نوع دلتا بوده است.

در آلمان که با افزایش آلودگی و مرگ و میر ناشی از کووید-19 دست و پنجه نرم می کند، مقامات گفتند که تست Omicron چهار فرد کاملاً واکسینه شده در جنوب مثبت بوده اما علائم متوسطی داشتند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) روز سه‌شنبه اعلام کرد، ایالات متحده در حال حرکت است تا تمام مسافران هوایی که وارد این کشور می‌شوند، آزمایش کووید-19 منفی را نشان دهند که در یک روز پس از پرواز انجام شده است.

شرط جدید آزمایش یک روزه برای شهروندان ایالات متحده و همچنین اتباع خارجی اعمال می شود.

CDC حدود 80 مقصد خارجی را به عنوان دارای “سطح چهار”، بالاترین سطح انتقال COVID-19 فهرست می کند و آمریکایی ها را از سفر به آن مقاصد منع می کند.

در آسیا، ژاپن اعلام کرد که ممنوعیت ورود خود را برای اتباع خارجی با وضعیت اقامت از 10 کشور آفریقایی گسترش خواهد داد.

خطوط هوایی جهانی خود را برای نوسانات بیشتر آماده می کنند.

خطوط هوایی ژاپنی ANA و JAL اعلام کردند که رزروهای جدید پروازهای بین المللی به این کشور را تا پایان دسامبر به حالت تعلیق در می آورند.

Deidre Fulton، شریک مشاور MIDAS Aviation، در یک وبینار صنعتی گفت: «کمی احساس می‌کنیم به جایی که یک سال پیش بودیم بازگشته‌ایم و این یک چشم‌انداز عالی برای صنعت و فراتر از آن نیست».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)