سازمان جهانی بهداشت انتظار دارد “طی چند روز” اطلاعات بیشتری در مورد انتقال Omicron داشته باشد

سازمان جهانی بهداشت انتظار دارد

سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد COVID-19 گفت هنوز مشخص نیست که آیا Omicron باعث بیماری بیشتر افراد می شود یا خیر. (فایل)

ژنو:

ماریا ون کرخوو، رهبر فنی این سازمان در مورد کووید-19، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: سازمان بهداشت جهانی انتظار دارد تا ظرف چند روز اطلاعات بیشتری در مورد قابلیت انتقال نوع جدید Omicron ویروس کرونا داشته باشد.

این سریع‌تر از «هفته‌هایی» بود که سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته پیش‌بینی کرده بود که ارزیابی داده‌های موجود در مورد آن پس از تعیین «نوع نگران‌کننده»، بالاترین رتبه آن، طول می‌کشد.

این که آیا این نوع بیشتر قابل انتقال است یا از واکسن دوری می کند، برخی از سؤالات اصلی هستند که هنوز نیاز به پاسخ دارند.

توسعه دهندگان واکسن گفته اند حدود دو هفته طول می کشد تا ارزیابی کنند که آیا واکسن های آنها در برابر آن موثر است یا خیر.

ون کرخوف گفت که یک سناریوی ممکن این بود که نوع جدید، که برای اولین بار در جنوب آفریقا گزارش شد، شاید بیشتر از نوع غالب دلتا قابل انتقال باشد. او گفت هنوز مشخص نیست که آیا Omicron باعث بیماری بیشتر افراد می شود یا خیر.

سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، گفت که این آژانس معتقد است واکسن‌های موجود کووید-19 بر ضد نوع آن کار خواهند کرد.

مایک رایان، مدیر اورژانس سازمان جهانی بهداشت، مخالفت آژانس را با ممنوعیت‌های کلی پروازها به و از جنوب آفریقا که توسط بریتانیا و سایر کشورها اعمال شده است، تکرار کرد و گفت که این مانع از شیوع این نوع ویروس نمی‌شود.

“این ایده که شما فقط می توانید یک مهر و موم هرمتیک بر روی برخی کشورها قرار دهید ممکن نیست. من نمی توانم منطق را از منظر اپیدمیولوژیک یا بهداشت عمومی ببینم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)