معاون نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید: گردآوری شراب و پنیر بوریس جانسون یک مهمانی نیست

معاون نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید: گردآوری شراب و پنیر بوریس جانسون یک مهمانی نیست

صحنه هایی که در این عکس به تصویر کشیده شده است، به بررسی دقیق بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا می افزاید.

لندن:

معاون وی روز دوشنبه گفت، عکسی از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و بیش از ده ها نفر دیگر در حال نوشیدن شراب در باغ محل اقامتش در خیابان داونینگ در طول قرنطینه سال گذشته نشان دهنده یک مهمانی نیست.

این تصویر که توسط گاردین منتشر شده است، جانسون را به همراه همسرش کری نشان می دهد که به نظر می رسد پسر تازه متولد شده خود را در آغوش گرفته است و دو نفر دیگر را روی میزی روی تراس باغ داونینگ استریت با پنیر و شراب نشان می دهد.

در همان نزدیکی میز دیگری با چهار نفر دیگر قرار دارد و در فاصله کمی گروه بزرگتری روی چمن‌ها دور میزی با بطری‌های شراب ایستاده‌اند.

دومینیک راب معاون نخست وزیر به رادیو تایمز گفت: «دانینگ استریت از آن باغ به عنوان محل کار استفاده می کند. “این برخلاف مقررات نیست.”

راب گفت: «واقعاً فکر نمی‌کنم که به عنوان یک حزب طبقه‌بندی شود. فکر نمی کنم این یک مهمانی بود.

صحنه های به تصویر کشیده شده در این عکس به بررسی دقیق جانسون می افزاید، پس از افشای اینکه کارکنان وی در طول قرنطینه های COVID-19 مجموعه ای از تجمعات را برگزار کردند در حالی که به مردم گفته می شد با دیگران مخلوط نشوند.

او از زمانی که ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد کارکنانش در حال خندیدن و شوخی کردن در مورد یک مهمانی خیابان داونینگ استریت در طول قرنطینه کریسمس 2020، زمانی که چنین جشن‌هایی ممنوع شده بودند، با رگباری از انتقاد مواجه شده است.

راب گفت که عکس جدید در روزی گرفته شده است که دولت به تازگی کنفرانس خبری برگزار کرده بود و گاهی کارکنان بعد از یک روز طولانی در باغ نوشیدنی می نوشند. گفت این یک گردهمایی کاری بود.

راب گفت، کری، همسر جانسون، از آپارتمان داونینگ استریت پایین آمده بود تا مدتی را با شوهرش بگذراند.

جانسون علاوه بر خشم نسبت به احزاب ادعایی، با شورشی در داخل حزبش بر سر جهت گیری دولتش دست و پنجه نرم می کند که منتقدان می گویند هرج و مرج است و قدرت دولت را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

دیوید فراست، وزیر برگزیت روز شنبه به دلیل ناامیدی از دستور دولت استعفا داد.

فراست در نامه استعفای خود که توسط داونینگ استریت منتشر شد به جانسون گفت: “شما نگرانی های من را در مورد مسیر فعلی سفر می دانید.”

“امیدوارم هرچه سریع‌تر به جایی که باید برسیم برویم: اقتصادی با مقررات ملایم، مالیات کم، اقتصاد کارآفرینانه، در لبه پیشرفت علم مدرن و تغییرات اقتصادی.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)