اسرائیل منطقه «ممنوع» آمریکا را برای مسافران اعلام کرد – RT World News

اسرائیل با اشاره به تلاش‌ها برای کاهش سرعت گسترش نوع بسیار مسری Omicron کووید-19، ایالات متحده را به لیست “پرواز ممنوع” خود اضافه کرده است و شهروندان را از بازدید از این کشور بدون مجوز خاص منع کرده است.

در بیانیه‌ای که روز دوشنبه از سوی دفتر نخست‌وزیر نفتالی بنت منتشر شد، اسرائیل اعلام کرد که ایالات متحده به فهرست قرمز کشورهای خود اضافه می‌شود و آمریکا را برای اسرائیلی‌ها ممنوع می‌کند.

ادامه مطلب


پدافند هوایی سوریه به

بر اساس این بیانیه، این تصمیم پس از جلسه کابینه در روز یکشنبه انجام شد و در نیمه شب سه شنبه (10 شب به وقت گرینویچ) اجرایی خواهد شد. کسانی که نیاز به سفر دارند باید مجوز ویژه ای کسب کنند.

اکنون بیش از 50 کشور وجود دارد که اسرائیلی ها به دلیل ترس از نوع Omicron کووید-19 نمی توانند به آنها سفر کنند.

ایالات متحده، ایتالیا، بلژیک، آلمان، مجارستان، مراکش، پرتغال، کانادا، سوئیس و ترکیه به دنبال توصیه‌های وزارت بهداشت روز دوشنبه به فهرست پرواز ممنوع اضافه شدند.

بنت در یک سخنرانی تلویزیونی در روز یکشنبه گفت که اسرائیل از طریق محدودیت‌های مرزی سخت، زمان خریده است تا در برابر نوع جدید آماده شود. با این حال، او افزایش عفونت ها را در هفته های آینده پیش بینی کرد.

اسرائیل تا به امروز 134 مورد تایید شده Omicron و 307 مورد مشکوک دیگر را ثبت کرده است. طبق اعلام وزارت بهداشت، 167 مورد علامت دار بودند.

نوع Omicron باعث موج جدیدی از عفونت ها شده است، حتی در مکان هایی مانند بریتانیا که سطح واکسیناسیون بالا است.