شایعه شده است که خواهر کیم جونگ اون نقش جدیدی را بر عهده خواهد گرفت – اخبار RT World

کیم یو جونگ، خواهر و دستیار نزدیک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با توجه به رفتاری که در رسانه های دولتی در آخرین حضور عمومی خود داشت، ممکن است در سلسله مراتب حزب حتی بیشتر از این پیش رفته باشد.

خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) هنگام پوشش مراسم یادبود هفته گذشته پدر خواهر و برادر قدرت، کیم جونگ ایل، کیم یو جونگ را در کنار اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کارگر حاکم نام برد. از او با اعضای نشسته و اعضای علی البدل دفتر سیاسی، نهاد سیاستگذاری حزب که هر سال جلسات متعددی برگزار می کند، نام برده شد.

کیم جونگ ایل همچنین در مراسم رسمی جمعه به مناسبت 10 سال از مرگ کیم جونگ ایل، نزدیکتر از حد انتظار به برادرش در کاخ خورشید کومسوسان ایستاده بود. برخی از ناظران کره شمالی پیشنهاد کردند که این ممکن است نشان دهنده ارتقاء به یکی از اعضای جایگزین دفتر سیاسی یا حداقل تغییر در قدرت نسبی مقامات حزب باشد.

خواهر کیم جونگ اون قبلا عضوی جایگزین دفتر سیاسی بود، اما در ژانویه در جریان کنگره حزب تنزل رتبه یافت. دفتر سیاسی در اوایل دسامبر جلسه ای برگزار کرد تا دستور جلسه کامل کمیته مرکزی در اواخر ماه و کنگره سال آینده حزب را تعیین کند.

رسانه های دولتی این نشست را پنجمین جلسه در سال 2021 گزارش کردند که نشان می دهد رهبری حزب از زمان سومین نشست رسمی خود در ماه سپتامبر، جلسه ای غیرعلنی برگزار کرده است. برخی از ناظران پیشنهاد کردند که ممکن است تصمیماتی که بر رتبه بندی قدرت تاثیر می گذارد در آنجا گرفته شده باشد.

توضیح دیگر این است که شهرت نسبی کیم جونگ ایل به دلیل خون و ماهیت خانوادگی مراسم بود تا دفتر او. تصویر دیگری از همان روز، که گروه بزرگی از مقامات را در داخل کاخ خورشید کومسوسان نشان می داد، او را در ردیف پنجم نشان می داد. این کاخ مکانی در پیونگ یانگ است که اجساد کیم جونگ ایل و پدرش کیم ایل سونگ در کمین هستند.

“در حال حاضر نتیجه گیری دشوار است که آیا تغییری در وضعیت او وجود داشته است زیرا او در موقعیت های مختلف در رویدادهای مهم دیده می شود.” سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی روز دوشنبه در یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره این تصاویر گفت.

آخرین اخبار رسمی در مورد وضعیت کیم یو جونگ در سپتامبر منتشر شد، زمانی که ارتقاء او به کمیسیون امور دولتی دولت اعلام شد. او همچنین عضو کمیته مرکزی و معاون اداره اطلاعات و دستورالعمل حزب است.