لهستان خواهان “قوی ترین” ارتش تحت حمایت ایالات متحده است – RT World News

ماتئوش موراویسکی، نخست‌وزیر لهستان مدعی است که ایالات متحده به «حضور دائمی» در لهستان متعهد است.

ماتئوش موراویسکی، نخست وزیر لهستان، روز سه شنبه پس از دیدار با کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن گفت که ایالات متحده حضور نظامی دائمی خود را در لهستان افزایش خواهد داد.

هریس “در مورد تقویت حضور دائمی صحبت کرد” موراویسکی پس از بازدید از کاخ سفید به شبکه تلویزیونی لهستانی RMF گفت که از نیروهای آمریکایی در لهستان است.

ایالات متحده کاملا متعهد به تقویت حضور خود در لهستان است. موراویسکی گفت و افزود که او همچنین درباره مجموعه دفاع موشکی در حال ساخت در شهر ردزیکوو در شمال لهستان صحبت کرد.

نخست‌وزیر با اشاره به اینکه این موضوع چند سال پیش بحث‌برانگیز بود، گفت بسیار خوشحالم که معاون رئیس جمهور نه تنها در مورد حضور چند هزار سرباز، بلکه در مورد ساخت پایگاه و انبارهایی برای انباشت تجهیزات و تسلیحات آمریکایی صحبت کرد. قصد داشت در اوکراین علیه روسیه بجنگد.

موراویسکی پس از یک حضور مطبوعاتی مشترک با هریس در کاخ سفید با خبرنگاران لهستانی صحبت کرد. در طول مطبوعات، نخست وزیر لهستان گفت که ورشو “می خواهد به بستر امنیت اروپا تبدیل شود” و در مسیر درستی برای انجام این کار قرار دارد و هزینه های نظامی خود را در سال جاری به 4 درصد از تولید ناخالص داخلی افزایش می دهد.


زلنسکی به لهستان قول «بدون مرز» داد

هریس اذعان کرد که “تعهد آهنین” از ایالات متحده قبلا منجر به افزایش تعداد نیروهایی شد که ما به لهستان فرستاده ایم. و همچنین ایجاد الف ستاد جدید دائمی ارتش – اما از اعلام عمومی هرگونه استقرار جدید خودداری کرد.

لهستان می خواهد قوی ترین ارتش را در اروپا بسازد. موراویسکی گفت. به همین دلیل است که ما می خواهیم با پیشرفته ترین صنایع دفاعی جهان که صنعت آمریکا است، همکاری کنیم.

موراویسکی نیز تماس گرفت روابط نزدیک ورشو و واشنگتن “بهترین واکسن علیه امپریالیسم روسیه” و گفت دو کشور بودند دو قطب تمدن غرب


دیپلمات - لهستان ممکن است به

لهستان در حال حاضر به عنوان مرکز تدارکات ناتو برای ارسال تسلیحات، مهمات و تجهیزات به اوکراین عمل می کند، در حالی که اصرار دارد که آنها در واقع طرف درگیری کیف با روسیه نیستند. هیچ پایگاه دائمی ایالات متحده در لهستان وجود ندارد که در سال 1999 به ناتو پیوست، زیرا بلوک به رهبری ایالات متحده در حال بمباران یوگسلاوی بود. رئیس جمهور آندری دودا در ماه فوریه گفت که حدود 10000 سرباز آمریکایی در حال حاضر در کشورش مستقر هستند که دو برابر تعداد مستقر در سال 2020 به صورت چرخشی است.

ورشو سال ها به دنبال یک پایگاه دائمی ایالات متحده بود و تا آنجا پیش رفت که پیشنهاد نامگذاری آن را داد “فورت ترامپ” در سال 2018، در دوران ریاست جمهوری قبلی آمریکا. موراویسکی روز سه‌شنبه برای دیدار با هریس به واشنگتن سفر کرد و جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا برای یک سفر چهار روزه به ایرلند رفت.