فرانسه ممکن است یک قرارداد چند میلیاردی دیگر برای ساخت کشتی با ایالات متحده – RT World News – از دست بدهد

ایالات متحده فروش گسترده تسلیحات به یونان را تایید کرده است و چهار ناوچه جدید و یک بسته مدرن سازی بزرگ به ارزش 9.4 میلیارد دلار ارائه می دهد که مستقیماً توافق اولیه مشابه با فرانسه را به چالش می کشد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با اعلام پیشنهاد چند کشتی رزمی سطحی چند ماموریتی (MMSC) به اضافه طرح جداگانه 2.5 میلیارد دلاری برای نوسازی ناوهای کلاس MEKO یونان، با اعلام این قراردادهای احتمالی موافقت کرد.

این فروش پیشنهادی با کمک به بهبود امنیت متحد ناتو که شریک مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در اروپا است، از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده حمایت خواهد کرد. آژانس همکاری امنیتی دفاعی در مورد انتقال کشتی گفت.

بیشتر بخوانید: یونان برای خرید 3 ناوچه جدید فرانسوی در پی نارضایتی از پیمان AUKUS قراردادی امضا کرد.

در صورت اجرا، طرح به روز رسانی ناوگان ناوگان یونان شامل نصب تعدادی سیستم جدید مانند توپ های جدید توپخانه پنج اینچی و سونار ارتقا یافته می شود. دلالان اسلحه Lockheed Martin، Raytheon، VSE Corporation و BAE Systems بریتانیا به عنوان پیمانکاران اصلی خدمت خواهند کرد.


استرالیا پس از رسوایی زیردریایی بار دیگر تولیدکنندگان تسلیحات اتحادیه اروپا را رد کرد

پیشنهاد اعلام شده پس از آن صورت می گیرد که فرانسه در ماه سپتامبر اعلام کرد که به توافقی مشابه با یونان دست یافته است تا چهار ناوچه جدید را به قیمت حدود 3.4 میلیارد دلار (3 میلیارد یورو) ارائه کند. با این حال، در آن زمان، هروه گراندژان، سخنگوی ارتش فرانسه گفت که با وجود برخی تعهدات، هنوز هیچ قرارداد رسمی بین دو طرف امضا نشده است. وی افزود: این قرارداد پس از یک دوره سه ماهه نهایی خواهد شد، مهلتی که قرار است در هفته های آینده به پایان برسد.

اگرچه هنوز مشخص نیست که پیشنهاد ایالات متحده برای توافق فرانسه چه معنایی خواهد داشت، این اقدام می تواند به عنوان یک اهمال بزرگ از سوی واشنگتن تفسیر شود، که پیش از این در اوایل سال جاری پس از رونمایی از قرارداد زیردریایی هسته ای با استرالیا با وجود توافق قبلی با پاریس، خشم این کشور را برانگیخت. . فرانسه که قرار بود زیرساخت های دیزلی را به کانبرا بفروشد، با فراخواندن سفیران خود در ایالات متحده و استرالیا واکنش نشان داد، در حالی که رئیس جمهور امانوئل ماکرون در ملاء عام به شدت از این دو متحد انتقاد کرد.