طوفان با سرعت بادهای بی سابقه استرالیا را درنوردید

طوفان با سرعت بادهای بی سابقه استرالیا را درنوردید

طوفان استوایی ایلسا همچنان بادهای “مخرب” تا 165 کیلومتر در ساعت را می تاخت. (نمایندگی)

سیدنی، استرالیا:

طوفان شدید گرمسیری شمال غرب استرالیا را روز جمعه با قوی ترین بادهای پایداری که این کشور تا به حال ثبت کرده است، درنوردید، اما مقامات گفتند که شهرها و شهرها به نظر می رسد از بدترین طوفان نجات یافته اند.

طوفان گرمسیری ایلسا به طوفان رده پنج ارتقا یافت – قوی‌ترین طوفان در مقیاس – اندکی قبل از رسیدن به خشکی در نزدیکی شهر پرجمعیت پاردو، در حدود 19 ساعت رانندگی در شمال شرقی پرث.

صاحبان پاردو رودهاوس، یک پمپ بنزین کوچک و پارک کاروان، در رسانه های اجتماعی گفتند که به نظر می رسد کسب و کار آنها “زیاد زیادی دیده است”.

اما مقامات گفتند که به نظر می رسد مراکز عمده جمعیتی “از بار سنگین طوفان در امان مانده اند”، که از آن زمان به دسته سه ضعیف شده است.

پیتر ساتون، سخنگوی خدمات اضطراری به شبکه ملی ABC گفت: “ما هیچ تماسی برای کمک دریافت نکرده‌ایم. به نظر می‌رسد مناطق پرجمعیت‌تر از بیشتر آسیب‌ها در امان مانده‌اند.”

وی افزود: «به محض ایمن شدن یک هلیکوپتر در هوا خواهیم داشت.

اداره هواشناسی اعلام کرد که این طوفان رکورد اولیه استرالیا را برای قوی ترین سرعت باد پایدار در یک دوره 10 دقیقه ای، با میانگین 218 کیلومتر (135 مایل) در ساعت با تندبادهای 288 کیلومتر در ساعت، به ثبت رسانده است.

رکورد قبلی 194 کیلومتر در ساعت بود که توسط طوفان جورج در سال 2007 ثبت شد.

محققان استرالیایی بارها هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی خطر بلایای طبیعی مانند آتش‌سوزی، سیل و طوفان را افزایش می‌دهد.

هشدار قرمز

وزارت آتش نشانی و خدمات اضطراری مجموعه جدیدی از “هشدارهای قرمز” را به دلیل تغییر طوفان در داخل کشور در روز جمعه صادر کرد و به مردم دستور داد تا زمان روشن شدن کامل در خانه بمانند.

این وزارتخانه گفت: تهدیدی برای زندگی و خانه ها وجود دارد.

اداره هواشناسی گفت که طوفان استوایی ایلسا همچنان بادهای “مخرب” را با سرعت 165 کیلومتر در ساعت می تازد.

طوفان‌های استوایی معمولاً به محض رسیدن به خشکی به سرعت بیرون می‌آیند، اما پیش‌بینی می‌شد که ایلسا در روزهای آینده با حرکت در سراسر صحرای وسیع Outback، شدت غیرعادی خود را حفظ کند.

به گفته اداره هواشناسی، سواحل شمال غربی استرالیای غربی، «طوفان خیزترین منطقه» در این کشور است.

همچنین دارای “بالاترین بروز طوفان ها در نیمکره جنوبی” است.

این منطقه دارای ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن، مس و طلا است و برخی از بزرگترین عملیات معدنی استرالیا را در خود جای داده است.

اگرچه انتظار می‌رود که بیشتر معادن بدون آسیب بگریزند، برخی از آنها – از جمله معدن طلای نیوکرست در تلفر – به عنوان یک اقدام احتیاطی عملیات خود را متوقف کرده‌اند.

پورت هدلند، یک مرکز حمل و نقل سنگ آهن، در اوایل این هفته با افزایش سرعت طوفان بر فراز اقیانوس هند بسته شد.

بانک ANZ، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات مالی استرالیا، گفت که این امر می‌تواند عرضه جهانی سنگ‌آهن، یک عنصر کلیدی در فولاد را مختل کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)