گزارش: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، 400 میلیون دلار از کمک خرید سوخت اختلاس کرده است.

گزارش: رئیس جمهور اوکراین 400 میلیون دلار از کمک خرید سوخت اختلاس کرد

ماه گذشته، ایالات متحده اعلام کرد که 350 میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین ارسال خواهد کرد.

واشنگتن:

خبرگزاری روسی تاس به نقل از وب‌سایت سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و همراهانش حداقل 400 میلیون دلار که برای خرید سوخت دیزل به این کشور ارسال شده بود، اختلاس کرده‌اند.

هرش در وب‌سایت خود به نقل از منابع مدعی شد: “رئیس‌جمهور اوکراین و بسیاری از اطرافیانش میلیون‌ها دلار آمریکایی را که برای پرداخت سوخت دیزل در نظر گرفته شده است، پرداخت کرده‌اند. یک تخمین توسط تحلیلگران آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، وجوه اختلاس شده را دلار آمریکا می‌داند. حداقل 400 میلیون سال گذشته.”

به گفته منابع هرش، سطح فساد در کیف “به سطح جنگ افغانستان نزدیک می شود، اگرچه هیچ گزارش حسابرسی حرفه ای از اوکراین منتشر نخواهد شد.”

منابع هرش، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی را مقصر بحران جاری در دولت ایالات متحده دانستند که ظاهراً از اختلاف بین کاخ سفید و جامعه اطلاعاتی رنج می برد.

به گزارش RT، تلویزیون روسیه به نقل از منابع هرش، این دو مقام ارشد سیاست خارجی در مورد مناقشه اوکراین “ایدئولوژی سخت و فاقد مهارت سیاسی” را نشان داده اند.

ایالات متحده از زمانی که روسیه عملیات نظامی ویژه خود را در 24 فوریه 2022 آغاز کرد، به اوکراین کمک می کند.

ماه گذشته، ایالات متحده اعلام کرد که با ادامه نبرد با نیروهای روسیه برای کنترل شهر باخموت اوکراین، 350 میلیون دلار سلاح و تجهیزات به اوکراین ارسال خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شد، گفت: «امروز، به تبعیت از اختیارات رئیس‌جمهور بایدن، من مجوز سی و چهارمین برداشت تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین به ارزش 350 میلیون دلار را صادر می‌کنم». دوشنبه.

“این بسته کمک نظامی شامل مهمات بیشتری برای HIMARS و هویتزرهای ارائه شده توسط ایالات متحده است که اوکراین برای دفاع از خود استفاده می کند، همچنین مهمات برای وسایل جنگی پیاده نظام بردلی، موشک های HARM، سلاح های ضد تانک، قایق های رودخانه ای و سایر تجهیزات.” بیانیه خوانده شد

در این بیانیه آمده است که ایالات متحده از بیش از 50 کشوری که گرد هم آمده اند تا از اوکراین حمایت کنند تا از حاکمیت و تمامیت ارضی خود دفاع کند، تحسین می کند.

بلینکن گفت: «این هفته، در حالی که جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین با هزینه انسانی زیادی ادامه دارد، ما دوباره شجاعت بی حد و حصر و عزم استوار مردم اوکراین و حمایت قوی از اوکراین در سراسر جامعه بین‌المللی را یادآوری می‌کنیم».

وی افزود: روسیه به تنهایی می تواند امروز به جنگ خود پایان دهد.

در همین حال، در ماه فوریه، ایالات متحده یک طرح بسته امنیتی جدید را اعلام کرد که شامل مجوز کاهش کمک های امنیتی توسط رئیس جمهور به ارزش 425 میلیون دلار و همچنین 1.75 میلیارد دلار از بودجه ابتکار کمک امنیتی اوکراین (USAI) است. توسط وزارت دفاع آمریکا منتشر شد.

این بسته 425 میلیون دلار از سهام موجود وزارت دفاع و 1.75 میلیارد دلار از بودجه ابتکار کمک امنیتی اوکراین برداشت کرد. بسته جدید 29.3 میلیارد دلار از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در فوریه گذشته به اوکراین ارائه شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)