شورش های زندان که 300 کشته برجای گذاشت برای برخی آزادی به ارمغان آورد – اخبار RT World

گیلرمو لاسو، رئیس جمهور اکوادور، در تلاش برای بازگرداندن امنیت و مبارزه با ازدحام بیش از حد در زندان‌های متزلزل در شورش‌های خونین اخیر، چندین دسته از زندانیان را عفو کرده است.

در بیانیه ای که روز سه شنبه از سوی دبیرکل ارتباطات ریاست جمهوری صادر شد، این اقدام اتخاذ شده است.در راستای تعهد به حمایت از حقوق زندانیان، انجام اقدامات موثر برای بازیابی آرامش و امنیت در سیستم زندان و کاهش ازدحام بیش از حد زندان ها


شورش در زندان که بر اثر خشونت گروهی آغاز شد، دست کم 68 کشته برجای گذاشت

در این بیانیه آمده است که عفو ریاست جمهوری برای زندانیان اعطا شده است.در شرایط خاص

چندین دسته از زندانیان حق عفو خواهند داشت، از جمله افرادی که به طور جدی یا لاعلاج بیمار هستند و افرادی که در تخلفات رانندگی که منجر به جراحت یا مرگ نشده است، دخیل هستند. در این بیانیه گفته نشده است که در مجموع چند نفر آزاد خواهند شد.

این تصمیم به عنوان بخشی از برنامه دولت برای مقابله با خشونت گروهی مرتبط با قاچاق مواد مخدر در زندان ها اتخاذ شد.

آخرین شورش در اواسط نوامبر رخ داد و منجر به کشته شدن 68 نفر در زندان لیتورال در حومه گوایاکیل شد. شورش در ماه سپتامبر، که یکی از بدترین شورش ها در تاریخ آمریکای لاتین نامیده شد، 115 زندانی را کشت.

65 زندان اکوادور حدود 39000 زندانی را در خود جای داده و ظرفیت آن تنها 30000 نفر است. در سال جاری تاکنون حدود 300 زندانی در زندان های اکوادور جان خود را از دست داده اند.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید