همه گیری هیچ بهانه ای برای کاخ سفید برای مخفی نگه داشتن همه پرونده های JFK – الیور استون به RT – اخبار RT World

این کارگردان برنده اسکار به افشین راتنسی گفت که چگونه از تصمیم رئیس جمهور جو بایدن برای به تعویق انداختن بار دیگر انتشار پرونده های طبقه بندی شده ترور جان اف کندی سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در سال 1963 گیج شده است.

در یادداشت کاخ سفید که ماه گذشته نوشته شد، ادعا شد که به دلیل همه‌گیری کووید-19، آرشیو ملی و سایر آژانس‌ها به “زمان اضافی” تا فایل های کندی را برای انتشار آماده کند. انتشار اسناد تا 15 دسامبر 2022 به تعویق افتاد.

«این دلیل رسمی بود. من نمی‌دانم این چگونه اعمال می‌شود، زیرا نمی‌دانم چرا وقتی مبتلا به کووید هستید نمی‌توانید بخوانید یا فکر کنید.» استون به مجری برنامه RT ‘Going Underground’ گفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، حدود 19000 سند از طبقه بندی خارج شده را منتشر کرد که بسیاری از آنها با اصلاحاتی در پرونده JFK در سال 2018 بودند. با این حال، برخی دیگر به دلایل امنیت ملی پنهان شدند.

او نه تنها در آخرین ثانیه از موضع خود عقب نشینی کرد و از انتشار تقریباً 20000 سندی که ما به آنها علاقه مندیم خودداری کرد. استون در مورد ترامپ گفت. او به طور غیرقانونی یک مرحله اضافه کرد: او گفت که دفعه بعد باید با آرشیو ملی نیز مشورت شود. در اصل این تصمیم کنگره بود که رئیس جمهور آخرین کسی بود که چیزی برای توقف گفت [the publication]”

مستند جدید استون، “JFK Revisited: Through the Looking Glass” تابستان گذشته در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد. استون در ماه جولای به راتانسی گفت که احتمالا کندی در آن کشته شده است “یک عملیات سیاه بسیار سازمان یافته” به خاطر سیاست های ضد استعماری و تمایل او به پایان دادن به جنگ سرد.

مصاحبه کامل را در روز چهارشنبه در RT.com تماشا کنید.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید