دانشمندان هدف از یکپارچگی غول پیکر در استرالیا را فاش کردند، و این غم انگیز است – RT World News

محققان در حال ساخت یک “جعبه سیاه” در استرالیا هستند، دستگاهی که به گفته آنها برای زنده ماندن از بلایای تغییرات آب و هوایی و هشدار به بازماندگان آینده در مورد اشتباهات بشریت است.

توصیف شده به عنوان یک “ابزار” یکپارچه بودن “ساخته شده تا بیشتر از همه ما زندگی کنیم” دانشمندان استرالیایی به ABC News گفتند و در مکانی دورافتاده در جزیره تاسمانی ساخته خواهد شد.

این جعبه که توسط محققان دانشگاه تاسمانی و سایر همکاران ساخته می شود، در واقع تا اواسط سال آینده آماده نخواهد شد، اما در حال حاضر جمع آوری داده ها را آغاز کرده است. درایوهای ذخیره‌سازی جعبه، که با پنل‌های خورشیدی با باتری پشتیبان تغذیه می‌شوند، اندازه‌گیری‌های خاصی مانند دمای زمین و دریا، سطح CO2 و مصرف انرژی انسان را به‌صورت بی‌سیم جمع‌آوری می‌کنند. هارد دیسک‌های آن همچنین سرفصل‌های رویدادهای مهم جهان مانند نشست اخیر COP26 در گلاسکو را جمع‌آوری کرده و زمینه‌سازی می‌کند. یکپارچه فولادی 10 در 4 متری بین شهرهای Strahan و Queenstown قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب


روسیه برای آینده پس از سوخت فسیلی در قطب شمال آماده می شود

طبق وب سایتی که برای جعبه سیاه راه اندازی شده است، سازندگان از تمدن بشری انتظار دارند “تصادف در” بدون تغییرات چشمگیر معرفی شده، و این جعبه خواهد شد “هر قدمی را که به سوی این فاجعه برمی داریم ثبت کنید.” این وب‌سایت همچنین نگاهی اجمالی به برخی از داده‌های خام مرتبط با آب و هوا که توسط دستگاه ضبط می‌شود را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

در حال حاضر، محققان می گویند که هارد دیسک ها می توانند داده ها را برای 30 تا 50 سال ذخیره کنند، اما آنها روی یک سیستم فشرده سازی کار می کنند که به آن اجازه می دهد اطلاعات را برای مدت طولانی تری جمع آوری کند. با این حال، در حال حاضر، برخی بر این باورند که وعده جعبه برای جمع‌آوری داده‌های مرتبط با آب و هوا با هدف مستندسازی تخریب‌های ما می‌تواند در زمان حال تفاوت ایجاد کند.

«وقتی مردم می‌دانند که در حال ضبط شدن هستند، بر آنچه که انجام می‌دهند و می‌گویند تأثیر می‌گذارد.» جاناتان کنیبون، یکی دیگر از همکاران این پروژه، به ABC گفت.

همانطور که وب سایت پروژه به ما اطلاع می دهد، جعبه تضمین می کند که یک چیز در بحران آب و هوا صادق است: اقدامات، بی‌عملی‌ها و تعاملات شما اکنون در حال ثبت است.»