نیویورک دستور واکسن بخش خصوصی را به دلیل ترس Omicron اعلام کرد

نیویورک دستور واکسن بخش خصوصی را به دلیل ترس Omicron اعلام کرد

دستورات واکسن در ایالات متحده عموماً توسط شهرها یا ایالت ها صادر شده است (پرونده)

نیویورک:

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک، روز دوشنبه از اواخر ماه دسامبر، دستور کامل واکسن کووید-19 را برای بخش خصوصی در بزرگترین شهر ایالات متحده اعلام کرد.

این دستور فراتر از دستوری است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت‌های دارای بیش از 100 کارمند تعیین کرده بود تا کارگران را تا 4 ژانویه واکسینه کنند که به دلیل تعلیق دادگاه متوقف شده است.

دی بلازیو در MSNBC گفت: “از امروز اولین اقدام در کشور را اعلام خواهیم کرد — کمیسر بهداشت ما دستور واکسن را برای کارفرمایان بخش خصوصی در سراسر جهان اعلام خواهد کرد.” 27.

دستورات واکسن در ایالات متحده سابقه طولانی دارد، اما عموماً توسط شهرها یا ایالت ها صادر شده است.

دی بلازیو ظهور نوع کووید-19 Omicron، هوای سرد زمستانی و تجمعات تعطیلات را به عنوان «چالش‌های اضافی» برای مقابله با همه‌گیری در نیویورک ذکر کرد، که در سال 2020 به شدت تحت تأثیر این ویروس قرار گرفت و حداقل 34000 قربانی گرفت.

موارد Omicron از زمانی که برای اولین بار در اواخر نوامبر گزارش شد، در حداقل 15 ایالت آمریکا تأیید شده است، از جمله چندین مورد در نیویورک، و د بلازیو گفت که او “بسیار نگران” است.

او گفت: «ما در شهر نیویورک تصمیم گرفته‌ایم از یک حمله پیشگیرانه استفاده کنیم تا واقعاً کاری جسورانه برای جلوگیری از رشد بیشتر کووید و خطراتی که برای همه ما ایجاد می‌کند انجام دهیم.»

به غیر از این دستور که حدود 184000 کسب و کار و شرکت را پوشش می دهد، او گفت که اقدامات دیگری برای “تمرکز بر به حداکثر رساندن واکسیناسیون به سرعت وجود خواهد داشت تا بتوانیم از Omicron و همه چالش های دیگری که در حال حاضر با کووید با آن روبرو هستیم جلوتر باشیم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)