جمهوری خواهان مجلس، تحقیقات “سانسور” مدیر بایدن را گسترش می دهند – RT World News

قانونگذاران جمهوری خواه در حال بررسی این موضوع هستند که آیا دولت ایالات متحده با فناوری بزرگ برای تضعیف آزادی بیان تبانی کرده است یا خیر.

اعضای کمیته روابط خارجی جمهوری خواه درخواست دسترسی به مجموعه ای از سوابق وزارت امور خارجه در ارتباط با هماهنگی ادعایی بین مرکز تعامل جهانی دولت (GEC) و شرکت های رسانه های اجتماعی برای سانسور آنلاین “اطلاعات نادرست” و “اطلاعات نادرست” را دارند.

در نامه‌ای که روز دوشنبه توسط مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه فرستاده شد، او – به همراه هفت قانونگذار جمهوری‌خواه دیگر که امضا کردند – اظهار داشت که GEC “به دلیل سانسور یارانه ای خود بر آزادی بیان و عقاید ناپسند، همچنان از مأموریت های تاسیس خود دور می شود.”

این کمیته افزود که این کمیته نگرانی هایی در مورد GEC دارد “مسیر تکامل فعلی” و از این نهاد خواسته بود تا سوابق مربوط به کمک های مالی پرداخت شده به نهادهای مختلف شخص ثالث را ارائه کند.

این نامه که توسط واشنگتن اگزمینر به دست آمده و روز سه شنبه به صورت آنلاین منتشر شد، به عنوان بخشی از تلاش های جمهوری خواهان برای بررسی این موضوع است که آیا دولت فدرال شرکت های رسانه های اجتماعی را برای خفه کردن آزادی بیان آنلاین دستکاری کرده است یا خیر.

سند همچنین استدلال می کند که صرفاً برچسب زدن به سخنان “اطلاعات غلط” یا “اطلاعات نادرست” اصلاحیه اول را از بین نمی برد. [to free speech] حفاظت ها.”


روزنامه نگار - پرونده های توییتر

روز جمعه، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، جیم جردن، یک جمهوریخواه از اوهایو، احضاریه هایی را برای سه آژانس فدرال – از جمله GEC – به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد سانسور ادعایی شرکت های بزرگ فناوری صادر کرد.

«فایل‌های توییتر و سایر گزارش‌های عمومی نشان داده‌اند که چگونه دولت فدرال تحت فشار و تبانی با شرکت بزرگ فناوری و سایر واسطه‌ها برای سانسور برخی دیدگاه‌ها به روش‌هایی که اصول متمم اول قانون اساسی را تضعیف می‌کند، تبانی کرده است.» روز جمعه دفتر اردن اعلام کرد.

«فایل‌های توییتر» به ارتباطات داخلی بین کارمندان پلتفرم، سازمان‌های دولتی و سایر اشخاص ثالث اشاره دارد که در اوایل سال جاری منتشر شد و به نظر می‌رسد تبانی غیرقانونی را برای سانسور روایت‌های نامطلوب آشکار می‌کند.

به گفته وب سایت دولتی آن، وظیفه GEC دوره اوباما این است که افشاگری و مقابله با تبلیغات خارجی و غیر دولتی.

در سپتامبر 2022، بازرس کل وزارت امور خارجه به این نتیجه رسید که GEC روش های خود را برای مقابله با تهدیدات خارجی به اندازه کافی بررسی نکرده است. همچنین هشدار داده شد که هنگام اعطای کمک های مالی در خارج از کشور مراقبت لازم را انجام نمی دهد.

بیشتر بخوانید:
جراح عمومی ایالات متحده هشدار می دهد که تنهایی یک “تهدید عمیق سلامتی” است

قانونگذاران در نامه روز دوشنبه خود گفتند که این نتیجه گیری ها منجر به تأخیر جمهوری خواهان در تصمیم گیری برای مجوز مجدد GEC شد. وضعیت قانونی GEC در 23 دسامبر 2024 متوقف می شود مگر اینکه مجدداً به عنوان یک نهاد دولتی مجوز داده شود.

واشنگتن اگزمینر گزارش داد که وزارت امور خارجه از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: