عمران خان به دادگاه پاکستان

عمران خان در دادگاه گفت که جانش در خطر است. (فایل)

لاهور:

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان روز سه‌شنبه به دادگاه عالی لاهور (LHC) گفت که سومین سوءقصد علیه او انجام شده است و به دنبال لغو همه پرونده‌های سیاسی علیه وی است و گفت که حضور منظم در دادگاه جان او را به خطر می‌اندازد.

خان دادخواستی را در LHC تنظیم کرده و از آن درخواست کرده است تا همه 121 پرونده ثبت شده علیه او در شهرهای مختلف کشور به اتهامات مختلف مانند خیانت، توهین به مقدسات، ارتکاب و تحریک خشونت و تروریسم را لغو کند.

بر اساس این دادخواست، این پرونده ها به دلایل سیاسی تشکیل شده است.

خان 71 ساله در میان امنیت بالا در مقابل LHC ظاهر شد. وی در جریان رسیدگی به پرونده از دادگاه خواست تا اجازه صحبت به او بدهد.

دادگاه با درخواست او موافقت کرد.

خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان به دادگاه گفت که جانش در خطر است.

یکی از مقامات دادگاه “حضور منظم در دادگاه ها زندگی من را در معرض خطر قرار می دهد. من از دو سوء قصد جان سالم به در بردم — یکی در وزیرآباد، پنجاب، و دیگری در مجتمع قضایی اسلام آباد اسلام آباد جایی که آی اس آی مسئولیت ساختمان را بر عهده گرفته بود.” به PTI به نقل از خان گفت.

خان در دادگاه گفت: “آنها (اشاره به قدرت ها) می خواهند من را بکشند و سومین سوءقصد در راه است.”

او گفت در 70 سال زندگی‌اش حتی یک پرونده هم علیه او وجود نداشت و همه این پرونده‌ها پس از برکناری او از نخست‌وزیری در آوریل سال گذشته تشکیل شد.

این مقام گفت که هیئت پنج نفره LHC به ریاست قاضی علی باقر نجفی به خان دستور داد تا در تاریخ 5 می به تحقیقات پلیس در مورد این پرونده ها بپیوندد.

این مقام گفت: “دادگاه به درخواست خان برای حضور در تحقیقات پلیس از طریق یک لینک ویدیویی رسیدگی نکرد. با این حال، دادگاه در 8 مه جلسه خود را از سر می گیرد.”

پیش از این، خان مدعی شده بود که در یک ویدئو در مجموع «شش نفر» را در کشور شناسایی کرده است که می‌خواهند او را بکشند.

خان روز پنجشنبه گفت: «از بین این شش نفر، سه نفر کسانی هستند که من در FIR پس از سوءقصد به جانم در پنجاب در نوامبر سال گذشته نامشان را برده بودم.

پس از حمله مسلحانه در روز 3 نوامبر به تجمع خود در منطقه وزیرآباد (حدود 150 کیلومتری لاهور) که در آن از ناحیه پای خود با گلوله آسیب دید، خان نخست وزیر شهباز شریف، وزیر داخله رعنا ثنا الله و افسر ارشد آی اس آی، سرلشکر فیصل نصیر را مسئول جوجه ریزی دانست. نقشه ای برای ترور او

وزیر داخله (صنع الله) می گوید جان من از سوی آژانس های خارجی در معرض تهدید است. بگذارید برای کل کشور روشن کنم که تنها تهدید جان من از جانب 3 نفری است که بعد از ترور وزیرآباد نام بردم. همان 3، 3 نفر دیگر. من در یک بیانیه ویدیویی شناسایی کردم، سعی کردم در 18 مارس در مجتمع قضایی فناوری اطلاعات و ارتباطات را حذف کنم.”

“اگر در حال حاضر تلاشی برای جان من انجام شود، همین افراد مسئول خواهند بود. همانطور که آنها سعی کردند مقصر حمله وزیرآباد را به یک افراط گرا مذهبی – یک پرده دود محض – بیاندازند، اکنون نیز سعی دارند فریب دیگری را برای آژانس های خارجی ایجاد کنند. ،” او گفت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)