تغییر عمده در تجارت کارتل های مواد مخدر مکزیک – اخبار RT World

مقامات می گویند که سلاطین مواد مخدر مکزیکی تمرکز خود را به سمت مواد مخدر مصنوعی مانند مت آمفتامین و فنتانیل معطوف کرده اند که تولید انبوه و قاچاق آسان تر است.

تغییر در عملیات آنها به دلیل ماهیت کشفیات اخیر مواد مخدر توسط مجریان قانون مکزیک، که توسط وزیر دفاع این کشور به تفصیل بیان شد، نشان می دهد. وزارت دفاع که از نزدیک با مقامات غیرنظامی برای سرکوب کارتل ها همکاری می کند، روز دوشنبه تلاش های خود را به اطلاع عموم رساند.

«تغییر در مصرف وجود داشت [and] تغییر در بازار مواد مخدر به دلیل سهولت تولید داروهای مصنوعی. ژنرال لوئیس کرسنسیو ساندوال در یک نشست خبری در کنار رئیس جمهور کشور گفت.

ادامه مطلب


علت اصلی مرگ در میان آمریکایی‌های 18 تا 45 ساله مشخص شد و این کووید-19 نیست.

ماری جوانا، کوکائین و هروئین که همگی به کشت و تولید مواد خام گیاهی نیاز دارند، از بین رفته اند، در حالی که مواد مخدر مصنوعی برجسته تر شده اند. گفت. ژنرال با تشریح این روند گفت، مواد مخدری مانند مت آمفتامین و فنتانیل تولید و حمل و نقل آسان تر است و به اربابان مواد مخدر حاشیه سود بیشتری ارائه می دهد.

کشفیات اخیر مواد مخدر این تغییر را منعکس کرده است. به گفته سندووال، حجم فنتانیل مصادره شده در سه سال پس از روی کار آمدن رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، در مقایسه با سه سال قبل، 525 درصد افزایش یافته است. معیارهای مشابه برای مت آمفتامین، کوکائین و هروئین به ترتیب 128، 77 و 26 درصد بود.

مجری قانون مکزیک رکورد 1852 کیلوگرم (4083 پوند) فنتانیل را در سال جاری کشف کرده است، در مقایسه با تنها 15 کیلوگرم (33 پوند) در سال 2016. مجموع مصادره مواد مخدر از دسامبر 2018، یعنی شروع دولت فعلی، تاکنون در مجموع به 3497 کیلوگرم (7710 کیلوگرم) رسیده است. ژنرال سندووال گزارش داد: پوند) برای فنتانیل، 124735 کیلوگرم (274994 پوند) برای مت آمفتامین، 62020 کیلوگرم (136730 پوند) برای کوکائین، و 1398 کیلوگرم (3082 پوند) برای هروئین.

ژنرال با توضیح اینکه چرا اداره وی در سه سال گذشته نسبت به دوره قبل به آزمایشگاه های کمتری حمله کرده است، گفت که کارتل ها از امکانات گسترده تر برای تولید یا بسته بندی مجدد مواد مخدر استفاده می کردند. او همچنین از کاهش قتل‌های مرتبط با جنایات سازمان‌یافته، کاهش تلفات نظامی در جریان عملیات‌های ضد کارتل، کاهش شکایات حقوق بشری علیه ارتش و سایر نشانه‌های پیشرفت خبر داد.