مجله پزشکی بررسی حقایق “نادرست و ناکارآمد” فیس بوک را محکوم می کند – RT World News

مجله پزشکی بریتانیا و Lead Stories، یک حقیقت‌سنجی در استخدام فیس‌بوک، درگیر جنگ لفظی بر سر گزارشی درباره یک افشاگر فایزر هستند که توسط این شبکه اجتماعی «زمینه مفقوده» تلقی می‌شود.

در 2 نوامبر، مجله پزشکی بریتانیا (BMJ)، یکی از معتبرترین نشریات پزشکی جهان، گزارشی افشاگر منتشر کرد که یکپارچگی داده ها را زیر سوال برد و مسائل مربوط به نظارت نظارتی بر آزمایشات فاز سوم واکسن کووید-19 فایزر را برجسته کرد. .

این گزارش بر اساس شهادت مدیر منطقه ای سابق گروه تحقیقاتی ونتاویا، پیمانکاری که در آزمایشات کمک کرده بود، تهیه شد. بروک جکسون ادعا کرد که چندین سایت آزمایشی در تگزاس با مشکلات اساسی مواجه شده اند و ادعا کرد که فایزر داده ها را جعل کرده، قوانین اساسی آزمایش را زیر پا گذاشته است وآهسته. تدریجی” برای گزارش واکنش های نامطلوب.

BMJ گفت که این گزارش تنها پس از بررسی قانونی و بررسی خارجی منتشر شده است و استانداردهای دقیق سرمقاله نشریه را برآورده کرده است.

ادامه مطلب


جک دورسی جایگزین دلار آمریکا را نام می برد

با این حال، از 10 نوامبر، خوانندگان گزارش دادند که در اشتراک گذاری گزارش در فیس بوک با مشکل مواجه هستند. کسانی که سعی کردند آن را به اشتراک بگذارند، پست خود را با این پیام پرچم گذاری کردند «زمینه گمشده… راستی‌بین‌های مستقل می‌گویند این اطلاعات می‌تواند مردم را گمراه کند». دیگران مطلع شدند که کاربرانی که بارها و بارها به اشتراک گذاشته اند “اطلاعات غلط” پست های خود را به پایین فید فیس بوک ارسال می کند.

از آن زمان BMJ این موضوع را با Lead Stories مطرح کرده است، که این واقعیت داستان را بررسی و برچسب گذاری کرد. این مجله در نامه ای سرگشاده تاکید کرد که “بررسی واقعیت” انجام شده بود “نادرست، نالایق و غیرمسئولانه.”

این نامه به تعدادی نقص در بررسی حقایق اشاره کرد، از جمله اینکه به چه نحوی مقاله BMJ نادرست است. گفت که گزارش راستی آزمایی داده شده استعنوان مزخرف” و با Lead Stories که BMJ را به عنوان یک توصیف کرده بود، مخالفت کرد “وبلاگ خبری.” این نشریه پزشکی که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین نشریه‌های جهان است، همچنین از این که این داستان در وب‌سایت خود Lead Stories تحت آدرس اینترنتی حاوی این عبارت منتشر شده بود، توهین کرد. “هشدار تقلبی.”

Lead Stories در پاسخ به BMJ گفت: “این قطعه دارای عنوان ترسناکی است که افشاگر را بیش از حد می‌فروشد و خطر را بیش از حد اعلام می‌کند.” این سازمان گفت که ادعاهای افشاگر فقط به سه سایت از 153 سایتی که واکسن روی 44000 شرکت‌کننده آزمایش شده بود مربوط می‌شود، و افزود که یک عنوان کمتر گمراه‌کننده مناسب‌تر بود.

همچنین اعتبار افشاگر را زیر سوال برد. “بروک جکسون طبق حساب خود دارای گواهینامه 30 ساعته در تکنیک های ممیزی متمرکز بر سوابق پزشکی الکترونیکی و جمع آوری داده ها و همچنین رویه های آزمایشگاهی است.” اشاره کرد.

Lead Stories گفت که این مقاله توسط بسیاری از متخصصان ضد واکس به اشتراک گذاشته شده است تا ثابت کند که کل کارآزمایی بالینی فایزر تقلبی و واکسن ناایمن بوده است. همچنین اشاره کرد که انتشار این داستان به طور ناخواسته با گزارش های اخبار جعلی مبنی بر دستگیری مدیر عامل فایزر به دلیل کلاهبرداری همزمان شده است.

علی‌رغم این، آن قطعه فقط با عنوان «متن مفقود شده» نامگذاری شده است – سبک‌ترین معیاری که فیس‌بوک می‌تواند از چندین مورد استفاده کند – و هیچ ترافیک کاربر به مقاله محدود نشده است.