نقش اسرائیل در ترور سردار سلیمانی فاش شد – RT World News

سرلشکر تامیر هیمن، رئیس سابق اطلاعات نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) به نقش این کشور در ترور سردار قاسم سلیمانی اعتراف کرد و این قتل را “مهم و مهم” توصیف کرد.

هیمن که در ماه اکتبر از سمت خود کناره‌گیری کرد، در مصاحبه‌ای با مرکز بزرگداشت میراث و میراث اطلاعاتی اسرائیل، دست داشتن اسرائیل در حمله پهپادی آمریکا که منجر به سرنگونی این مقام نظامی ایران شد را فاش کرد.

کشته شدن سردار سلیمانی که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، یکی از آنها توصیف شد. “دو ترور مهم و مهم” توسط افسر اسرائیلی دیگری بها ابوالعطا، یک مبارز اسلامی بود که در حمله موشکی در غزه کشته شد.

ترور سلیمانی یک دستاورد است زیرا دشمن اصلی ما از نظر من ایرانی ها هستند. هیمن گفت، کار این کشور برای ایجاد اختلال در فعالیت های رقیب خود در منطقه را برجسته کرد.

ادامه مطلب


چین به عراق وارد می شود، اما نه مانند آمریکا

سلیمانی در حمله هواپیمای بدون سرنشین در 3 ژانویه 2020 در بغداد، عراق پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا دستور ترور هدفمند را صادر کرد، جان باخت. در آن زمان رسانه های آمریکایی گزارش دادند که اطلاعات اسرائیل با مقامات آمریکایی برای یافتن این مقام ایرانی همکاری کرده است.

این افشاگری توسط رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل چند روز پس از گزارش اظهارات رئیس جمهور سابق ترامپ در مورد این ترور صورت می گیرد. بر اساس گزارش‌ها، ترامپ در مصاحبه‌ای برای یکی از کتاب‌های آینده خود گفته است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت اسرائیل «مایل است تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگد».

رهبر سابق آمریکا ابراز ناامیدی کرد از اینکه اسرائیل نقش بیشتری در این ترور ایفا نکرده است و فقط اطلاعات را ارائه کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که اظهارات ترامپ با مقامات اسرائیلی مصاحبه‌شده برای این کتاب در تناقض است و طبق گزارش‌ها ادعا می‌شود که ایالات متحده اصرار دارد که این حمله را انجام دهد و کمک نظامی تل آویو را رد کرده است.